Doggelito har ätit för mycket chips

Idag kan man säga att jag är ganska trött (läs hysteriskt trött). Gårdagen var en sån där kräla-på-botten-dag och jag var skitdeppig. Ringde L på förmiddagen och bad om lite peppning. Som alltid fick hon mig att skratta och vi bestämde att vi skulle ses efter jag hade jobbat.
Traskade in på salongen med gråten i halsen.
Fick världens bästa välkomnande och glömde snart att jag mådde som en levande död. Tiden rusade iväg och rätt som det var slog klockan tre och det var dax för hemgång. Så fort jag satte foten utanför dörren mindes jag med ens hur dåligt jag mådde. Föll tillbaka i eländet och mådde pyton igen.
Det är så irriterande. Det handlar ju egentligen om inställningen. Min inställning till hur jag mår. Bara för att jag inte skiner i kapp med vårsolen en dag måste jag faktiskt inte gå ner mig totalt! Jag tror att jag ska ta fram några papper som jag fick av Ellinore förra året. Åsså ska jag läsa färdigt Sussie-boken. Jag ska till och med börja om från början. Det kan vara på sin plats nu.

Efter att jag varit hem och gjort i ordning en sen lunch traskade jag iväg hem till L. Det var länge sedan vi umgicks nu. Hon har varit på resande fot i vårsverige och jobbat en hel massa. Jag har haft mitt, jag med.
Vi snackade lite skit och bokade tid hos den där spådamen som vi surrade om att gå till för så länge sedan. Efter det började vi med pärlterapin. Timmarna gick om magarna kurrade framåt åtta. Det blev tacos (tacos ala L, jag säger inte mer än så...) och öl tillslut. Det ska tydligen bota deppodrogar sägs det. Den som sa så hade rätt. Efter en pärlkrocko, några öl, lite tacos, en hel del snicksnack och en drink gjord på hb och yoghurt var jag simage23om en ny människa igen.
Det där som J surrade om i tisdags om sexfria onsdagar fungerade inte alls. Regeln var att man inte ens fick yppa något om sex på en onsdag. Ni kan ju gissa hur det gick med världens bästa kompis och några öl.
Framåt midnatt begav jag mig hemåt och kröp till kojs. Somnade dock inte förrän tidningen damp ner i brevinkastet strax efter tre. Någon höll mig vaken, surrandes om kattor och mörka hemligheter.

Halv sex väckte Siklisen mig imorse. Det var bara att kliva upp och ta en runda. Den som tror att hunden kissade trodde fel. Inte då. Nej. Vi lade oss snart igen och Sikla fortsatte med sitt gnäll. Efter en del funderande kom jag på att hon kanske hade ont i magen. Hon käkade ju faktiskt lite chirre hos L igår.
Det verkar vara som jag befarat. Hon har inte toalettat på hela förmiddagen och ville inte ens äta sin frukost. Då gott folk, kan jag tala om att nåt är fel. Större matvrak än Sikla finns inte på denna jord.
Nu ligger den stackars kraken under min stol med en liten pudelmage i uppror.

Mamma har nyss varit här, den gamla godingen! Jag har haft hennes bil ett par dagar och nu ville hon ha den tillbaka. Med andra ord blir det jag och Lilla röd idag.

Kommentarer
Postat av: Krazypal

Hb och yoghurt???
Lät som frukost för en alkis det där...

Postat av: Annica

HB och yoghurt, jag säger det samma som Krazypal här!! Har du HB-källor fortfarande?? Jag trodde de dog ut nån gång för många år sedan!

2007-04-05 @ 12:26:14
URL: http://oktobertjejen.bloggagratis.se
Postat av: E

Krazypal: Då passar väl den drinken till mig då. Du har ju ingen ordning på dygnsrytmen, jag har ingen ordning på mattiderna.

Annica: Det var L som stod för spriten...Appropå källor. Såg HB-källan på stan för nån vecka sen. Han är rätt läcker ändå...

2007-04-05 @ 12:36:34
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Anonym

Alltså det var faktiskt inte jag heller som stod för det. Det var kvarglömt på nån fest för hundra år sen.
Men en jävligt trevlig kväll blev det!
Tror att vi får undvika öl- och pärlterapi om jennys sexfria onsdagar ska funka...

2007-04-07 @ 19:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback