Fingerfärdig

Yogan idag var helt fantastisk. Det mesta klickade och jag kom väl in i alla positioner, vilket jag haft en del problem med den senaste månaden. Har nämligen varit lika vig som ett kylskåp. Alldeles förmycket stress och spänningar har gjort mig totalt oböjlig. Skönt att det är över och att allt är som vanligt.
Bara därför ska jag och S ta en morgonträning med frukost på W.C imorgon.

Ikväll har jag myror i brallan. Lånade Efter bröllopet av D men fixar inte att sitta still och titta. Inte någon hockey då heller med andra ord.
J är på releaseparty för Karrik´s första skiva, så jag har ingen som håller mig fast i soffan heller.

Idag har det varit en ljusare dag än på en vecka (fyra dagar är en vecka va!?). Ärtiga E var här en sväng och hälsade på. Skönt att se att hon är vid liv.
Blev tvingad att komma på en kopp te och en "kärleks-sockerkaka" hos mina vänner med lapphunden idag. Jag försökte protestera vitt och brett, jag hade verkligen inte tid. Men det fick jag inget gehör för. Istället ett hejdå och en lur i örat. Jag hatar det där klicket, så det var bara att bege sig dit för att äta den där kakan (som var ruskigt god).

Har faktiskt inte särskilt mycket känningar i fingrarna efter Norfolkterriern jag trimmade igår. Kände lite när jag trimmade en schnauzer idag men jag hade förväntat mig mardrömskramper. Inte så otränad i händerna som jag trodde alltså, trots att massagen ligger på hyllan.

Byggjobbarn jag har munhuggits med idag hade i alla fall humor. Jag är så less på trökskallar! Jag tycker att de andra snickarna där är lite väl torra för att vara snickare. De är så buttra och tråkiga och har aldrig svar på tal. I och för sig var den här kalrn en rörmokare så det kanske var lite skillnad....men snickare ska ha humor!!!
Kvinnan i kassan på systemet hade heller ingen humor. Henne blev jag till och med arg på och svor tyst några verser för mig själv på vägen till bilen. Onödigt att ödsla energi på henne men det gjorde jag i alla fall.
Lika väl som jag hyvade nyckelknippan hårt i en tall igår kväll pga frustration. Självklart gick min tagg (en nyckelbricka) sönder så jag blev tvungen att fixa en ny idag.


Ja, det var kort och gott om dagens händelser. Nu är det diskdax och sedan sleepingtime. Ensam, allena, övergiven, solokvist, utan sällskap, lämnad åt mitt öde....


Kommentarer
Postat av: F

Diska den här tiden?
ojojoj

Postat av: Pisaren

Kärleks-socker-kaka. Låter spännande. Nemi är toppen. Låter du bli dammråttorna för att du tror att de kan vara levande och inte vill skada dem? Då är du lik Nemi. =)

2007-04-20 @ 09:18:59
URL: http://blogg.expressen.se/citat/
Postat av: E

F: Disken måste diskas nån gång, varför inte en torsdagskväll?

Pisaren: Ja, jag låter dem vara, kanske inte för att jag inte vill skada dem, snarare för att jag inte orkar städa...men det är väl ungefär samma sak?

2007-04-20 @ 09:56:25
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: josefin

vet du vad du ska göra när du är ledsen? läs alla dina blogginlägg för du har så JÄVLA många vänner som du träffar dag ut och dag in och som älskar dig precis som du är. ibland blir jag lite arg på dig för att du inte fattar det. jag skulle DÖ för att bli tvingad att äta kärlekskaka! (skulle dö för dig också). ses imorn. kram syster

2007-04-20 @ 10:51:46
URL: http://egoflow.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback