Jag är oförskämd

Vi har fått myror inne. JÄVLA SATYG! Sånna där små svarta äckliga mångbenta saker som kryper omkring på mina barfota fötter och nyps.
Surt uppvaknande vill jag lova. Inte nog med att myrorna huserade på varje centimeter av våra golv! Sputte hade skitit på den vita mattan igen. Det spelar fan ingen roll hur ofta man går ut med honom, eller hur många gånger han skiter ute. Han skiter inne vilket fall som helst. Det är på ren djävulskap. Måtte Evita börja löpa snart så jag har en anledning att återlämna honom till chihuahuaflocken.
Egentligen vill jag inte erkänna det här men det fanns faktiskt en bra sak med myrorna. Det var att det blev diskat. Nu är det diskat så nu finns ingen bra anledning.

Gårdagen var ljusare än måndagen. Har varit uppe tidigt flera dagar nu och varit å tränat. Det behövs. Fan chokladträsket tog kål på allt vad träning hette. Man kan säga att träningen har legat så gott som på is sen i februari. Skrämmande. Nu är jag dock tillbaka och det känns bra.

På jobbet har det varit mer eller mindre hysteri i flera veckor nu. I går hade vi 18 hundar på trimmet samtidigt. Helt sjukt.
Efter ett ihärdigt rustande och fixande har vi idag invigning av Jennys nya hundcafé. Kan ni tänka er att Gert Fylking kommer och inviger det hela. Hallå! Någon lite roligare kändis hade de väl kunnat skrapa fram....! Icke. Tanja och Gert var det.
Folk lär ju köa hela vägen från stan för att få en skymt av karln!

Jag har fått saxen nu. Pudelsaxen för 690 kronor. Som hittat. Eller inte. Att saker och ting ska vara så dyra. Ja menar en jäkla sax för närmare tusen spänn. Sanslöst. Men jäklar i mig vad bra den är!



Lyssnar sönder smileskivan nu. Den går om och om igen. Alla sätt att få mig att le är bra.

Igår nämnde S något om att lönen snart finns på var mans konto.
Inte på mitt då såklart. I min tankspriddhet har jag glömt att lämna in den sk närvaron till Försäkringskassan, därmed inga pengar. Great E! Jag är så van att få sjukpenning att jag helt förträngt att jag numera har rehabiliteringspenning. Rehabiliteringspenning betyder närvaro. Närvaro betyder att jag glömmer. Fyllde i lappen strax före midnatt igår och traskade iväg till Fks brevlåda i ren ilska! Nattpromenad i stan. Fick rensa huvudet på köpet. Fick längta till havet också. Havet är fantastiskt. Jag älskar doften....

Medan jag knallade till Fk och tillbaka satt S här hemma och bokade Londonresan.
Jag skäms över min likgiltighet. Här blir man bjuden på hotell och grejer i London och jag orkar inte ens yttra mig i fråga om datum osv.
Men så är det. Jag har ingen lust. Jag känner inte alls för att bege mig ut på strapatser i främmande land. Inte just nu. S såg det på mig och frågade om jag verkligen ville. Jag sa som det var. Att jag just nu inte har lust till någonting, men om en månad är saker och ting säkert annorlunda.
Nu är det bokat och klart.
Jag får så lov att rycka upp mig. Resa är ju kul. Resa är ju det bästa jag vet!

Igår hade vi ännu en kväll på sex- och samlevnadsbalkongen. Det är så underbart när man kan sitta ute och snacka skit utan jacka, till midnatt. Idag är inte vädret lika angenämt. Regn och rusk.

Nu är det dax att ta tag i saker och ting. Typ rasta hundar, klä på sig, borsta tänderna, packa väskan och bege sig till jobbet.

Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: blessing

Ja! nu får det va slut med gnällandet hehehehe. Ingen mer chokelad utan riktig lagad mat (säger jag!) är just nu sugen på en dubbelnougat. Surt det där med närvarolappen. Man har ju alltid liksom behov av pengar./krama alla vovvarna/blesssing

2007-04-25 @ 09:48:48
Postat av: blessing

Ja! nu får det va slut med gnällandet hehehehe. Ingen mer chokelad utan riktig lagad mat (säger jag!) är just nu sugen på en dubbelnougat. Surt det där med närvarolappen. Man har ju alltid liksom behov av pengar./krama alla vovvarna/blesssing

2007-04-25 @ 09:49:45
Postat av: Annica

Du får tänka att oftast så är saker jätteroliga när man väl gör dem, det är bara innan som det känns som ett jobbigt projekt ibland! Tänk att åka till London, va! Shopping o party o sighseeing, det är väl inte fy skam??!

Postat av: E

blessing: Idag har jag ätit som jag ska. Det är dax att klappa sig själv på axeln.

Annica: Ingen sightseeing. Jag har sett London allt för många gånger. Men shopping -javisst! Framför allt TREVLIGT SÄLLSKAP.

2007-04-25 @ 19:24:29
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: F

grymt kul med London.. jag har tyvärr aldrig varit där..

2007-04-25 @ 20:05:13
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: E

Oj, jag har tappat räkningen på anatlet gånger jag varit där...

2007-04-26 @ 17:26:43
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback