Kasekväll

Idag fyller Javier år. En kille jag träffade när jag jobbade i England. Den gamla råttan har bytt nummer igen så jag får inte tag på honom. Det är väl skit samma egentligen. Vi hörs så sällan nu förtiden ändå....men det hade varit kul att höra hur saker och ting är i Malaga.

Vaknade av telefonen imorse. Hade legat och fightas med Sputte halva natten, så jag orkade verkligen inte kliva upp och svara. Tyckte i mitt stilla sinne att J skulle göra det, men icke. Det ringde tydligen på min mobil också men jag hade ljudet av. Dolt nummer ger mig noja. Verklig noja. Så nu har jag något att grubbla över idag då. Fan att jag ska vara så förbaskat nyfiken.

Har varit å tränat en sväng på morgonen. Tycker att jag har kommit igång ganska bra nu. Det var på tiden. Man slöar till så förbaskat när man "tar en träningspaus".

Solen skiner idag också. Så underbart. Jag ska nog ta Sikla och Sputte på en långpromenad och sedan träna lite spår och lydnad med mingelmästarinnan.

image36Egentligen skulle vi hänga ett gäng hos mig ikväll. Men jag har inte hört av någon och jag har inte hört av mig till någon heller, så jag har bestämt mig för att ändra planerna och umgås med min familj istället. Spela kubb, äta god mat, snacka skit, kolla på kasen och njuta av fyverkerierna.
Kasen är ju det som gör sista april. Det är så vackert.

Idag har mormor varit död i 101 dagar.
Jag tänker fortfarande ofta att jag ska svänga förbi och hälsa på henne. Ge henne en kram. Få en kram tillbaka. Lyssna på hennes vitsiga kommentarer och le tillsammans med henne. Njuta av att han världens mest godhjärtade mormor. Men så kommer jag på att hon är död. Jag minns att hon är borta för alltid. Att hon aldrig kommer tillbaka. Att hon har det bra där hon är nu.

Ha en fin dag! Kram E och hundcirkusen

Kommentarer
Postat av: blessing

Ja visst saknar vi våra älskade mormödrar. Men ja tror att vi kommer träffas en gång igen/tevlig valborg/blessing

2007-04-30 @ 18:59:15
Postat av: j

det blev fint på hennes grav idag i alla fall. hon är ju en liten ängel som flyger ovanför oss. hon tyckte det va jättebra att vi tog det lugnt idag också. det gillar mormödrar!

2007-04-30 @ 23:14:41
Postat av: E

Tack blessing=)

Tur att vi kunde göra henne nöjd då Jos!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback