Leende-terapi

Mamma och pappa kom förbi helt otippat. Om inte mina föräldrar är världens bästa, vilka är det då?
De höll för titthålet när de ringde på dörren så jag fick noja. Typiskt mig. Samma sak när skyddat nummer ringer. Jag svarar sällan då. Det är något idiotiskt jag har börjat med de senaste halvåret. Jäkligt konstigt egentligen att jag kan låta bli att svara, jag som är så nyfiken!
Men så funderar jag fortfarande vem det var som ringde den där natten för en vecka sedan också.... J är helt säker på vem det var. Själv vet jag inte. Inte alls. Känns olustigt.
Jag bjöd mor och far på kaffe och sedan hade vi lite leende-terapi. Ni vet när man sitter och ler så där fånigt, fast man helst av allt skulle vilja luta sig mot en mjuk axel och gråta.
Pappa körde några vifta-på-näsborrarna-övningar och hade en massa konstiga ansiktsuttryck för sig så man bara blev tvungen att skratta. Han är rolig min pappa.
Tyvärr är alla de här lösningarna bara temporära. Ingen orkar sitta och vifta på näsborrarna i all evighet och jag orkar själv inte dra på smilbanden timme ut och timme in. Shit, man får ju träningsvärk!

Träningsvärk kommer jag att ha i fingrarna imorgon. Jag har trimmat jordens mest påpälsade Norfolkterrier. Shit. Att folk inte underhåller pälsarna bättre!
Ludde, den gamla tjocksmocken, såg ut att vara i nionde månaden (ja, jag vet att hundar går 63 dagar, och att hanhundar inte valpar...). Han orkade inte ens stå på benen. Fin kondition hunden är i då liksom...

Föreläsningen blev det inget med ikväll. P som jag skulle gå med avbokade, L.E lika så.

Har varit över på en kopp te hos D & M idag.
Sikla hittade som vanligt något att äta och hade knappt tid att leka med sin lappiskompis. Jag och M satt och grubblade över våra problem, våra relationer, kärlek, framtid och det förflutna.
Det lättaste vore att få framtiden serverad i ett litet sött, mintgrönt kuvert imorgon till frukosten. Ett schysst jobb, ett trevligt boende, en härlig man och söta små barn.
Enkelt. Trist. Overkligt.
Det kommer aldrig att hända.

Sitter och väntar på att en av mina favorit-måbramänniskor ska ringa, så vi kan gå en promenad.

Appropå telefonsamtal! Det är konstigt att folk ringer som galningar när man inte har tid att prata med dem. Sitter man däremot och rullar tummarna en halv eftermiddag och är uttråkad till bristningsgränsen ringer inte en kotte. Inte svarar dom heller. Inte ett sms. Inte ett livstecken. Inte från någon i min bekantskapskrets (förutom m och p förstås).

Idag har jag äntligen sprättat räkningarna som har legat här på hög i flera veckor. Det är ett satyg det där med räkningar. Ett bland många.

Jag tänkte bjuda hem den här glada, pigga, ärtiga E någon dag. Det var länge sedan hon var här nu. Det är på tiden att hon återkommer...


Kommentarer
Postat av: wimm

Hej!
Nu kunde jag hitta till din sida...
Jag håller med om det där med telefonsamtal, det är märkligt, ibland kan flera vänner ringa när man inte har tid att prata, och när man ringer upp sen så är det ingen som svarar..typiskt. Ha en fin dag

2007-04-18 @ 20:12:28
Postat av: F

vad menas med att vara "ärtig" egentligen?

Postat av: j

våra föräldrar är helt underbara. heeeelt underbara. älska dem!
och.. plingar du NÅGONSIN på en dörr med titthål utan att hålla för? hm. tänkte väl det!

2007-04-18 @ 23:51:58
URL: http://egoflow.bilddagboken.se
Postat av: E

F: Ärtig, ja hur ska man beskriva det..snitsig och piffig?

Jossi: Du har så rätt my dear. Det händer väldigt sällan... Men jag får iaf noja om folk gör så mot mig. Jag är en nojig person. Vi kan sammanfatta det så.

2007-04-19 @ 08:02:57
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Flatljus

nojan är ett tecken på mognad och helt normalt..

Svårt att vara ärtig och glad när man håller på att sprätta upp räkningar. Räkningar har av någon anledning aldrig fått mig att le.

2007-04-19 @ 18:15:12
URL: http://flatljus.blogg.se
Postat av: E

Flatljus: Där sa du något väldigt klokt! Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag sprättar räkningar!

2007-04-19 @ 22:27:23
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback