Måla fan på väggen

Jag är bloggsugen men jag orkar inte skriva. Ska göra ett försök i alla fall.

Jag är bakis. Jag mår inte skit, men jag är inte världens alertaste just nu. Har utsatt min kropp för en tvådagars.
Torsdagkvällen var skitkul. Jag och J hade verkligen toppenskoj. Så kul att raggarlistan kanske måste fyllas på med nåt namn till...

Fredagen försvann med en rasande fart. Jag tog sovmorgon och började tolv. Men det var lugnt för jag hade bara en kund på hela dagen. Jordens tovigaste schnauzer.
Pedro, hunden som inte behövde göra något han inte ville. Det är sanslöst hur folk är med sina djur.

Hjälpte till lite i caféet och förberedde inför kvällens invigningspartaj. Annars drev jag mest omkring och pratade med kunderna och deras hundar.
Träffade en gammal kompis mamma och blev uppdaterad. Den gamla kompisen ska gifta sig i sommar. Fan! Hon också! Mitt bröllop känns avlägset. Samma sak med kids. Ungar känns också avlägset. Men fan vet..! Om spåtanten hade rätt så kanske det inte är så långt borta med en liten krabat. Det skulle passa så bra med ett positivt graviditetstest just nu. Not.
Man ska inte måla fan på väggen. Det ska man inte, men jag kan inte låta bli att klottra lite....

Invigningsfesten blev lyckad. Emelie och Peter hade fixat  jordens läckraste snittar och Lotta såg till att glasen alltid var påfyllda.
Jag vet, Emelie och Peter.
Ödets ironi?
Jag hade inte tänkt att festa så hårt, men jordgubbsbubbel är gott. Vin också. Öl med.
Någonstans i mitten på kvällen betämde vi, jag och Emelie oss för att vi skulle fortsätta vidare för att sjunga lite karaoke. Vi skulle bara ta en öl till. Och en till...
Ja. Ni förstår säkert vad som hände.
Bugg på cafégolvet, lite mer öl och skjuts hem klockan tre.
Jackan med hemnycklarna lämnade jag såklart i på jobbet vilket betydde att J blev tvungen att komma ner och öppna åt mig. Jag somnade i full mundering på hallgolvet men vaknade upp i sängen nästan lika påklädd.
Jackan med nycklarna får jag hämta imorgon. Det vore inte klokt att köra bil idag.
Det som vore klokt idag är att sova, dricka vatten och...sova

Kommentarer
Postat av: blessing

Det blir till att ta det lite lungt ida då. Såg listan, Mmm förstår att det ligger en historia bakom varje hehe. Du! Jag hittade nått roligt till dig.

JAG HAR SÅ SMÅ KOMPLEX SÅ JAG KLARAR MIG MED EN LITEN HUND: (G,D)/må bättre/blessing

2007-04-28 @ 17:56:22
Postat av: Robin

coolt

2007-04-28 @ 19:08:29
Postat av: kp

Hej min drog, tack för festen förra veckan och förlåt att jag är så frånvarande på alla sätt och vis, det sliter på mig detta dagliga pendlande och praktiserande och presterande. Kanske vi kan höras något dessa dagar när jag faktiskt inte bara sover eller äter på hemmaplan? :-) Tänker på dig! Puss och kram.

2007-04-28 @ 20:00:36
Postat av: E

Tack för att ni läser och kommenterar min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback