Se upp för kärleken, han är blind!

Ja, faktum är att han inte ser mig alls. Och jag ser inte honom... jag sitter här, hostandes och frustandes, less på denna influensa. Ensam.
Var finns Han. Han med stort H?
Dyker han upp om jag skaffar glasögon, eller blir jag tvungnen att lära mig blindskrift? Just nu skulle jag kunna lära mig gå på lina, eller vad som helst, bara för att få en kram!

Var på bio med J ikväll. Se upp för dårarna. Det var ett trevligt inslag i min annars så gråa vardag. Helt okej film, lättsam, precis vad jag behöver. Men inte hjälpte det....
Jag är bitter över det ensamma singellivet just nu. Inte bara det. Jag är less på att vara sjukskriven. Jag är less på att inte veta vad jag ska göra med mitt liv. Jag är less på den jag är och hur jag beter mig! Man kan nästan sammanfatta det hela med att jag är less på det mesta.
Man kan beskriva mig som en gammal oattraktiv pensionerad kärring som inte har nåt bättre för sig än att titta på grannarna genom kikhålet i ytterdörren, läsa morgontidningen och lösa alldeles för svåra korsord. En kärring som får andnöd så fort hon ska gå på promenad med hundarna (sablans luftrör). En deprimerad sak helt enkelt.

Jag har funderat en hel del på polishögskolan den senaste tide, fick ju ett mail i veckan:

Hej,
Du får detta mail eftersom du gjort en s.k. intresseanmälan för Polishögskolans utbildning i Studentums söktjänst. Tyvärr har inte Polishögskolan resurser att skicka hem information till dig. De hänvisar istället till de ansökningshandlingar som finns på deras webbplats.
Med Vänlig Hälsning
Magnus Obel

Irriterande. Jag vill ha papper att läsa, en katalog att bläddra i, bilder att titta på!  Det känns inte på riktigt annars.
Jag är säkert helt galen som har fått för mig det här med polisgrejen. Jag kommer aldrig att klara det där synonymprovet, fystestet och de där personliga intervjuerna! Det är kanske lika bra att låta allt falla i glömska och lunka vidare i den trista grå vardagen. Kanske träffa någon studentgrabb på högskolan, läsa till sjuksköterska och bli underbetald och utarbetad innan man fyller 35. Det låter väl lockande...


Imorgon är det en ny dag. En positivare sådan får man hoppas...


Kommentarer
Postat av: annica

Jo du visst känner man sig tråkig och less rätt ofta :( Man får försöka tänka att det bara är en fas (även om det känns som att den aldrig tar slut ibland!) Håll ut vännen! Polishögskolan låter toppenskoj tycker jag, tycker definitivt att du ska ge det en chans! Kram

Postat av: E

Tack bejb. Jag behöver lite peptalk -eller, mycket peptalk.
Puss

2007-02-28 @ 22:54:40
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: F

Tjejer är dessutom grymt snygga och sexig i uniform ;)

2007-03-04 @ 21:56:11
URL: http://freddeland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback