Osammanhängande

Jag önskar att jag bara kände likgiltighet när han kommer på tal. Det gör jag inte.
Varje gång han gör sig påmind väcks så många känslor. Mest irritation, vrede och besvikelse, framför allt pga det sättet han behandlade mig.
Att vara ärlig är tydligen för mycket begärt. Tyvärr.
Fan vad jag önskar att jag kände likgiltighet för allt som rör den där karln. Men det gör jag inte. Tyvärr.


Meningen var att jag skulle ha en anonym blogg. Inga bilder på mig själv och inte allt för utlämnande beskrivningar om mitt liv.
Det gick i stöpet.


Alla mina vänner är på fest, de dricker öl, vin och spelar kubb. De har skoj. Själv sitter jag här i min ensamhet. Snart är jag inne på det sista semesterdygnet, tiden går ofantligt fort.
Min lediga vecka började med regn och slutade med jordens förkylning. Summan av det hela var nog att man inte borde vara ledig.
Jag har feber också. Jag orkar knappt gå upp för trappan när jag har rastat hunden. Jag känner mig väldigt liten och ynklig nu.
Solen har visat sig från sin allra bästa sida idag, men vad hjälper det, när det enda man är kapabel till är att vända sig från mage till rygg i sängen.


Jag ser med optimism (utan ironi) på min sista semesterdag.

God natt


Kommentarer
Postat av: Beyonce

Det är så skönt att komma till den punkten då man känner likgiltighet, du kommer att göra det, snart! Kram

Postat av: Magnus

Har läst lite på din blogg. Du är inte ensam om din längtan efter en famn att vila i. I vårt överjävligtsexualiserade samhälle är det tydligen det vi egentligen vill ha. Nån att hålla om...

2007-07-29 @ 08:56:32
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Märtha

Krya på dig. Kram

2007-07-29 @ 11:37:40
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: Therrorese

Hjärtat, kram och krya på dig. Jag håller i pinnen!

2007-07-29 @ 11:47:22
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: johnny

ibland blir man lite ledsen, eller kanske skraj, när man åker runt på nätet och inser hur många fantastiska människor som längtar efter kärleken utan att finna den. Varför är det så? Jag är ju själv en av dem, men kommer inte på någon lösning. Hoppas dagen blir bra utan snor och annat skräp.

2007-07-29 @ 12:09:30
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: E

B: Det har en förmåga att ta flera år för mig....gläää!
.
Magnus: Ja, och jag är så less på att känna så.
Jag är inte så här egentligen...men nu när jag har fått den ljuva smaken på tungan vägrar den försvinna!!
.
Märtha: Tack sötis!
.
T: Och jag trampar på, sakta men säkert ;)
.
Johnny: Ja, varför? Mitt kusinbarn Ester har alltid ett bra svar på frågan varför, -DÄRFÖR!

2007-07-29 @ 23:51:41
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback