Svek och förlåtelse

Tröttheten är försvunnen, irritationen har avtagit och bitterheten har ebbat ut.
Men jag känner mig fortfarande störd.

Jag har verkligen känt mig sviken.
 
Försökte mota bort irritation och bitterhet med en rask promenad i regnet. Det hjälpte föga.
När jag kom hem kröp jag upp i soffan hos J och ältade lite mer. Jag fick stöd och förståelse.
Man får bli besviken och ledsen, när en bra vän flirtar järnet med den enda riktiga kärleken man någonsin haft. Man får må illa då. Man får vara arg. Man får känna sig misslyckad och värdelös.

Jag ringde min syster för att reda ut vad som egentligen hänt under midsommarnatten.
Vi hade ett väldigt bra samtal och en halvtimme senare kände jag mig mycket bättre till mods. Jag vet inte vad hon sa, men det kändes bara mycket bättre.
En stund senare ringde vännen, hon som på fyllan raggat på den gamla kärleken, eller blivit raggad på av honom. Vem fan vet vad som egentligen hände!?
Hon bad om ursäkt. Kände sig dum.
Det förstår jag.
Jag sa åt henne att det var bra att hon inte ringt tidigare. Då hade hon fått en utskällning så att öronen hade ramlat av.
Jag berättade att det kändes bättre nu men att jag inte tyckte att det som hänt var okej.
Hon beskrev midsommarnatten som om det varit en natt i Big Brotherhuset. Och ja, man kan dra vissa paraleller. Faktiskt. Helt sjukt egentligen.
Vi pratade ut och när vi la på kändes det okej för mig.

Jag har fått älta, pratat och skrivit om det. Nu kan jag släppa det.
Sviniga karlar är i alla fall inget för mig.
Jag är värd något bättre.
Jag är värd det bästa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kändes bra att prata, jag är en stor skurk och menade verkligen inte att ryckas med i raggandet! Jag skyller på spriten och på att jag inte tänker längre än näsan räcker. Det var som sagt inte förrän jag läste ditt förra inlägg som jag insåg (mindes) hur det låg till med dig o han. Så återigen; ja förlåt och det kommer inte att upprepas! Var jätteskönt att prata med dig! Kram

2007-06-24 @ 23:13:41
Postat av: Beyonce

Skönt att det känns bättre. Klart att du är värd det bästa!

Postat av: Zinnie

Skönt att ni fick prata du och kompisen. Du är absolut värd det bästa, sviniga karlar kan ja typ...dra. Kram!

2007-06-25 @ 09:11:26
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Skönt att det "redde upp sig" eller hur man ska kalla det. Vänner ska man hålla hårt i. Även om det finns gränser för även vad dom kan göra.

2007-06-25 @ 11:05:41
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Therrorese

ATT du är min vän! Det allra bästa är du värd! Å jag med, tamejfan!

2007-06-25 @ 13:44:50
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback