Vi pratar om intima detaljer -Partners, ställningar och ateraljer

Ni som följt min blogg vet att jag gillar det här med rim. Det var dock länge sedan jag klämde ur mig några vitsiga rader.
Eftersom jag nu mera är en fattig tös, får värdinnan för morgondagens middag ett rim istället för en blomma eller en pava vin.
För att ni ska hänga med i svängarna delger jag er även ett tidigare rim till denna goa jänta:

Till födelsedagsbarnet!

Ännu ett år nu gått
Och vi inte sydligare breddgrader nåt

Bad sol och heta dagar
Är precis vad vi behagar

Att vi pengar måste spara
Har för mig varit en mara

Kosing är ju inte ett problem för dej
Nu när du är en kassatjej

Under året det blivit en karl eller två
Men på resan kommer det bli ett himla sjå

Alla åldrar attraheras av dig
Tänk att vi är polare med en sån pangtjej

Alla vilar på dig sin blick
På Coop, på stan, på Slick

December lämnade en delsnigelspår
Tur att det är januari och snart vår

En äldre, en yngre, en här och en där
Tänk att du aldrig blir kär

Att lämna cykeln på stan  en kväll går ej an
Varför inte ta med den i taxin när man kan

Du kan bli tokig som få
Du passar perfekt med oss två

Våran ****gata har varit 2006´s hak
Men 2007 blir under ditt tak

En snuskig kommentar på fyllan har
Men efteråt rodnar du i flera dar

Din första lya dyu nu skaffat har
Nu fattas bara en karl

Men vi vet både du och ja
Att han inte så långt bort kan va

Än det ingen brådska med förhållande är
Du har ju lilla Fiffe så kär

Han ställer alltid upp och gör dej nöjd
Till din stora fröjd

Årslistan vi redan skrivit
Men vad har det av oss blivit

Butiksbiträde och hemmafru
Det måste bli ändring, och det är NU!

Träningen under förra året var ett kapitel för sig
Nu får du fan ta och skärpa dej!

Miss beach 2007?
Det kan bli du!

Att knyta ihop detta rim blir svårt
Vi som kämpat så hårt
Ett enkelt tack och förlåt.

Kram E & J



Nu till dagens diktkonst:

Kära x-x-x-x, du trodde väl inte att det förra rimmet var det enda
Nej, vi tänkte bara låta lite mer saker hända

Ett halvår har nu gått
Och vi inte många inbjudningar fått

För det var väl du som skulle ta över som festens värdinna
Men det är klart, hur ska du egentligen hinna

Du jobbar, sliter och knegar på
Vi hinner inte ses nu, som då

Du tjänar som värsta businesskvinnan
Tänk så fattig du var innan

Rik som ett troll du nu är
Och kan shoppa i stans dyraste affär

Tänk att den äntligen blev av, vår resa
Men det tog sin tid, så som vi mesa

London är en härlig stad
Men det blev semester utan bad

Inte gjorde det nåt, vi hade det så bra
Du, flickorna och ja

En karl du på resan du lyckades snärja
Vi hängde inte riktigt med -gud så du härja

Det är ont om mansfolk på hemmaplan
Tur att du har ditt eget lilla span

Ibland när det ensamt i sängen är
Finns Conny alltid där

Han står där redo på hyllan intill
Och ger dig gärna en orgasm om du vill

Vi som trodde att snigelspåren skulle suddas ut
Fan -det här verkar aldrig ta slut

Jämt när du kommer till oss
Släpper vi alla loss

Vi pratar om intima detaljer
Partners, ställningar och ateraljer

I dina kretsar pratas det inte om sånt där
Du blir nästan generad när du är här

Träningen denna vår, gick som den gick
Tur att du en schysst kropp av Gud fick

Vi ser fram emot god middag på din balkong
Nära havet som luktar tång

Vem vet vad sommaren döljer
Kanske ännu ett rim följer....

Kommentarer
Postat av: Annarki

oj! ...men du var ju en drog själv..!!

Postat av: Beyonce

Det är kul med rim!

2007-06-15 @ 01:13:00
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Blingbling

Jag fastnade för dessa rader;
"En äldre, en yngre, en här och en där
Tänk att du aldrig blir kär"
De passar nämligen så bra in på mig. Jag tar dem med mig och surfar vidare i livet.

2007-06-15 @ 21:07:19
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Therrorese

Blingis; jag kan instämma i de där raderna...
E; Har dina blåmärken bleknat ännu? Kram!

2007-06-17 @ 19:41:55
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback