6 kr i månaden!

Sitter hos föräldrarna nu. Hälsa på, brukar det kallas. Men här är ingen hemma. Typiskt. När man väl har lust att stanna längre än tio minuter lägger de benen på ryggen och försvinner.
Har hämtat lite grejer som jag behöver när jag ska tillverka en viss 30-årspresent. Lagat punkteringen på cykeln har jag också gjort. Skönt att få det fixat en gång för alla.
Jag har tänkt att jag ska börja cykla till Valbo nu när jag börjar arbetsträna, men vi får väl se om det stannar vid just en tanke, eller om jag gör slag i saken. Det är väl bara ett par mil eller så. Jisses vad ont i rumpan jag kommer få de första veckorna!!!!!!!

Som jag förutspådde tog mötet med Försäkringskassan inte särskilt lång stund. Inget nytt under solen med andra ord. Rätt skönt det i och för sig. Då kunde jag ta mig en kopp kaffe och njuta av vårsolen på balkongen. J kom hem strax efter två och hade inget annat val än att göra mig sällskap. Jag satt där och malde på rätt bra och beklagade mig över träskornas aktiviteter kvällen innan. Jag är så kolossalt less på det där nu. Jag vet att jag inte kan klandra dem för det som sexgalningarna gjorde men jag orkar fan inte lyssna på det där mer nu. Och skaffa en ny säng för bövelen!! Snart blir det ett samtal till hyresvärden med klagomål på för ljudliga sexakter. J bara flinar och säger att jag ska hämnas, men i helvete heller. Det fungerar ju inte.
Dessutom tror jag att de hörde mig muttra där jag satt, för plötsligt svalde jag tre kilo damm. Någon skakade just sin matta från balkongen ovanför. Tack tack.

Det ringde en grabb från tele2 idag och ville att jag skulle byta abonnemang på hemtelefonen från telia till tele2. Jag surrade på och försökte göra mig lite lustig men det gick inte hem hos honom. Himla trist typ. Jag som blev så glad över att någon ringde...
Han hade två anledningar till att jag skulle byta. Den ena var att jag skulle få allt på en och samma faktura, det andra var att deras abonnemangsavgift var lägre än telias. SEX KRONOR! Det får man väl knappt en Piggelin för i dessa dagar. Inte för att jag är så förtjust i isglass men i alla fall. Med andra ord gjorde jag ju världens klipp. Sparar nu hela 72 kronor på ett år.
Att dom ens orkar göra sig besväret att ringa.

KP är äntligen hemma från Asien! Fick en liten resume över de senaste veckorna. Annars har jag ju läst det mesta i resedagboken. Jag blev så sjukt sugen att åka själv. Vill vill vill. Men inte nu. Sen klagar hon över att hon är hemma! Att hon ens har mage! Hon har ju för sjutton gubbar varit borta i två månader!
Jag fick Afrika-abstinens och avslutade raskt samtalet.
Fick egentligen Afrika-abstinens tidigare imorse, när jag tittade förbi hos S. Boken Det vilda Afrika låg på köksbordet och jag bara måste titta i den. Från pärm till pärm.
Man kan bli sjuk för mindre.

Var uppe halv sju imorse. Skulle träffa en gammal arbetskompis klockan sju. Jo, vi har väl lite udda tider att ses på. Men är man knaisg så är man. Morgonstund har guld i mun sägs det ju.
Världens skönaste morgonpromenad i solskenet. Linda malde på i hela två timmar. Hon är förjäklig att surra den tjejen. Man får säga åt henne att vara tyst ibland om man ska få en syl i vädret. Med andra ord ungefär som andra känner med mig, när jag är på det humöret.
Träffade på D i parken på hemvägen, så Sikla och Shiwa passade på att leka av sig lite. Sikla var i och för sig ganska trött efter morgonsvängen. Den största orsaken till hennes trötthet berodde med säkerhet på att hon haft en Parson-tik på ryggen hela morgonen. Det är inte lätt att vara en löpande pudel.

Fick antagningsbrev till agilitykursen i dagarna. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har anmält mig till två agilitykurser på olika klubbar men vet inte om jag vill gå nån alls. Eller vill, vill jag. Men då kommer jag absolut inte att ha något liv utanför hundvärlden den här våren. Dessutom kommer Sikla säkert bli världens snurrigaste pudel. Kanske bäst att ta det till hösten eller nästa vår.

Känner ett stort behov av att umgås just nu. Försökte ragga någon att ta en fika med ikväll, men folk har fullt upp med sitt. Försökte som sista alternativet med J, men det gick inte det heller. J skulle barnvakta sin brorsas dotter.

På lördag ska jag bjuda C på middag. Vi behöver umgås. Jag behöver umgås.
I skrivande stund kom jag på att det visst fanns några till som kanske borde bli inbjudna... Får väl avfyra några sms och se om erbjudandet går hem.

Nu borde jag nog trampa hemåt innan jag slocknar här framför skärmen.
Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Krazypal

Man får valkar i arslet av å cykla. Undrar om du kan boka pedikyr för bakvagnen sen...
Klart du skall gå på agility förresten - det e ju det roligaste som finns (med hundar då).

Kram

Postat av: annica

Kul med arbetsträning! Vad är det för typ av jobb?

2007-03-21 @ 20:42:26
URL: http://oktobertjejen.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Hej sötnos!! :-) Sakta men säkert börjar jag hitta tillbaka till vardagen och nu känns det skitroligt att vara hemma igen! Sverige är ju världens bästa land och här finns ju allt jag kan önska (nästan...) Du vi hörs snart igen och så ser jag fram emot att klämma några öl nästa helg ihop! Puss och kram!

2007-03-22 @ 10:08:16
Postat av: j

agility haru ju snackat om jättelänge. klart du ska gå. snurrigare pudel kan du ändå inte få. och beträffande sällskap så får du väl KOMMA HIT OCH HÄLSA PÅ som alla andra. det är mysigt i stockholm på våren!

2007-03-22 @ 10:58:50
URL: http://egoflow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback