Är en skock flirtande asylsökande nåt för mig?

Jag hade ju massor av saker att berätta för er igår, (Men så där är det när man är poppis. Man får inte en lugn stund) till exempel att jag lyxat till det med fotvård till veckan, att jag ska klippa mig idag och att jag bokat en personlig rådgivning på Body Shop. Mina fossingar är vanvårdade och jag har gått och suktat efter lite schysst fotompyssling i ett helt år. Äntligen blir det av!

Smsade lite med min faster igår också. Hon är hopplös. Som vanligt undrade hon om det hade löst sig med arbetsträningen ännu. Det har det ju inte. Jag tycker nu mera att det känns lite......(letar rätt ord) olustigt, nej jobbigt(!) att erkänna att det fortfarande strular.
Hon försöker ännu en gång att övertala mig att komma till migrationsverket! Hon ger sig väl inte förrän jag testat. Men jag vill inte. Jag känner mig inte särskilt intresserad av att förklara en massa saker för de asylsökande med hjälp av kroppsspråket. Att ha en hel skock araber hack i häl dagarna i ända.
Jag ser min faster framför mig när hon ler och säger att det är så trevliga asylsökande de har. Välvårdade och snälla, de flirtar en del också (säkert hysteriskt, desperat? hua). Det är väl trevligt!!?
MYCKET.
Visst, jag är säker på att det skulle vara en bra erfarenhet att få jobba där. Men inte nu. Just nu behöver jag något annat. Något lättsamt.

Vaknade klockan sju imorse. Vad i all sin dar har det tagit åt mig? Jag vet. Jag behöver inte undra. Det är vädret. Det är solen. Det är vår.
Ringde mamma för att kallprata lite. Hon hade egentligen inte tid, men offrade några (närmare bestämt tjugotvå) minuter av sin dyrbara tid.
Tur att den kvinnan finns i mitt liv. Vad skulle jag annars ta mig till? Förmodligen gå under.
Efter vi avslutat vårt samtal befann jag mig i valet och kvalet, skulle jag se "När mörkret faller" en gång till eller inte? Jag tittar vanligtvis inte på samma film flera gånger, men jag undrade i mitt stilla sinne om den verkligen var så hemsk så att den framkallade kräkningar. Det kanske bara var min dagsform? Det kanske rent av var köttfärsbiffarna jag käkat till middag?
Efter lite funderande fram och tillbaka kom jag fram till att orsaken kvittade. Stoppade filmen i fickan och tog med mig hundarna på morgonpromenad.
Filmen skulle återlämnas utan att ses igen.

Gick en riktigt lång runda imorse. Det blev nog hela två timmar innan jag var hemma igen. Efter halva svängen såg jag någon som såg ut som J. Funderade ett ögonblick om det verkligen kunde vara den sjusovar´n som var ute på morgonprommis. Lade på ett kål men lyckades aldrig komma ikapp. Testade att skicka budföring med Sikla. Hon är en hejare på marsch! Lycklig över att få en uppgift, fullkomligt rusade hon mot typen i svart, flera hundra meter bort. Jag trodde faktiskt inte hon skulle springa ända fram, men det gjorde hon. Sen sprang hon tillbaka till mig. Precis som hon skulle.
Det är kärlek.
Det är lycka.
Älskar den hunden.

Det var J som var ute. Vi sällskapade sista biten hem. Mycket trevligt med sällskap och solens värmande strålar mot ansiktet.

Ikväll beger jag mig till stugis. Ensamheten kallar. Jag längtade hela dagen igår. Det ska bli så skönt. Bara jag, flickorna, solen och James Frey. Kanske får ersätta James med tiden, orkar nog inte läsa om elände utan att ventilera.
Känns lite drygt att det är yoga ikväll, men jag vägrar hoppa över den.
Ha en fin dag!

Kram E


Kommentarer
Postat av: j

när du ändå är inne på frey lyssna på The Fray.
och läs boken ändå så ska du få fortsättningen av mig.

Postat av: E

Jag vet att du har fortsättningen, det var en liten fågel som viskade i mitt öra...

2007-03-15 @ 17:00:41
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: F

om du jobbar där ses vi i tjänsten.

2007-03-16 @ 11:31:57
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: E

F: Det blir säkerligen inget migrationsverk nu, så du får vara anonym ett tag till=)

2007-03-18 @ 22:58:03
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback