Förmycket av det goda

Om jag kände mig som en avlagd gammal raggsocka igår, så är det svårt att beskriva dagens känsla. M ringde precis och försökte kommunicera med mig. Det var ett omöjligt uppdrag "Gud va tyst du är...det är väl inte din starka sida heller".
Nej, det kanske inte är min starka sida. Det lät ju inte så igår när de så roande beskrev mig som jordens gaphals.
"Du kan väl vara lite rolig och prata i alla fall"
Fan jag är ju trött!! Jag orkar inte prata. Jag vill bara vara tyst. Helst av allt vill jag bädda ner mig under täcket, hålla Sikla i tassen och sova.

Gårdagskvällen var en lyckad tillställning. Maten blev succé och sällskapet behöver man ju inte direkt kritisera. Kanske lite väl mycket alkoholhaltiga drycker för en stackare som aldrig lär sig dricka med måtta... Att man aldrig kan behärska törsten!
Krogbesöket var inte särskilt långvarigt. Vi återgick ganska snart till våran gata i stan för att fortsätta där vi slutat. Surrandes i soffan med andra ord.

M ringde och väckte mig två gånger i morse. Jag var inte särskilt stabil och absolut inte nykter. Men hundkurs -det skulle jag gå på.
Vimmelkantig med ruffsigt hår stapplade vi omkring där på planen jag och min trogna hund. Jag måste ärligt erkänna att det inte gick nåt vidare. Efter 45 minuter gav jag upp och åkte hem. Det går inte att träna hund när man är lika omotiverad som en gammal julgran.

Väl hemma hittade jag min dörrnyckel hängandes utanför balkongen i ett snöre.... En fyndig inbjudan till okända gäster. Sjukt att det hängde kvar.

Jag är komplett galen men det visste ni ju redan.

Jag tänkte dela med mig lite om gårdagens städfynd... Följande hittade jag i sovrummet; en påse askorbinsyra, fyra deodoranter (räknade hur många jag hade allt som allt och slutsumman blev tio, jag hamstrar väl inte....), tre tandborstar, en kasse med mina julklappar, en ouppackad väska sen kryssningen (sex veckor tog det att packa ur den...lat? jag? näe..), åtskilliga plastpåsar och en skarvsladd. Det var ett axplock av mina fynd. Jag hittade självklart en hel del andra grejer också, men vad det var, får förbli en hemlighet.

Nu ska jag pyssla lite innan jag drar täcket över huvudet och tackar för idag.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Krazypal

hehe... det blir loppis hemma hos dig hör jag. Skarvsladden lägger jag ett bud på :)

Postat av: E

Var det bara skarvsladden du ville åt...

2007-03-26 @ 08:27:43
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Krazypal

Hoppar över tanborstarna å deon denna gången... det stod ju aldrig om de var använda?

2007-03-26 @ 09:25:02
URL: http://krazypal.blogg.se
Postat av: E

Är du rädd för tjejbaciller?

2007-03-27 @ 09:39:03
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback