Ibland är jag kreativ

Jag satt här igår kväll och skulle försöka sumera gårdagens (läs söndagens) händelser, men jag var påtok för trött. Helgens galenskap satte djupa spår och det enda jag förmådde var att surra i nattmössan och gäspa.
Jag gäspar fortfarande. Lyckades inte sluta ögonlocken före halv två trots min hysteriska trötthet. Vaknade en sväng vid tre och undrade stilla hur jag egentligen är funtad, sen somnade jag om och sov några timmar till. Inte särskilt många för jag vaknade ju såklart före väckarklockan.
Travade ut i trapphuset och fick en mindre infarkt när grannen öppnade sin dörr i samma veva. Skrek i högan sky och skrämde därmed slag på henne också.
Fåglarna kvittrade, solen sken, och mitt vanliga promenadstråk var avstängt. Blev aningens besviken men tog snart kommando över situationen och lunkade vidare mot skabbkvarteren.

Igår badade jag några shitzu innan syrran ännu en gång övade sina färdigheter på mitt hår. Vart faktiskt jäkligt bra. Jääkligt bra!

D fyllde 30 igår. Överaskningsmiddag på Churchan med alla vännerna. Skitkul, verkligen.
Eftersom karln är lärare och precis har köpt en cykel tyckte jag att en cykelhjälm var på sin plats. Komponerade ihop en riktigt orginell cykelhjälm och resultatet blev helt okej. Mer än okej faktiskt. Synd bara att jag alltid är ute i sista minuten, den hade kunnat bli bättre.
Huvudsaken var dock att födelsedagsbarnet var nöjd och glad. Det var han.
Tog med D & M hem efter maten och tittade en sväng på Filip och Fredrik. Vi skrattade gott åt alla tokskallar som finns därute i verkligheten (och jag konstaterade tyst för mig själv att jag image19nog skulle platsa i de där programmet...).

Solen skiner idag också. Jag vill inte vara inomhus. Jag vill inte jobba. Jag vill ta med mina tre favoritvovvar och picknicka ute i skogen.
Men vad jag vill är det ingen som tar hänsyn till idag. Ingen annan dag heller.
Mamma vill att vi ska tapetsera imorgon, S vill att jag ska sy upp gardiner imorgon. Jag vill vara ute i solen imorgon. Vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: j

jag tycker du ska hjälpa mor o tapetsera jag vill komma hem till ett nytt kök.

Postat av: Anonym

Jag har sett hjälmen live nu... han är helt klart en trafikfara när han är ute i trafiken med den ;)

2007-04-02 @ 10:41:00
Postat av: Krazypal

Det var jag innan :)

2007-04-02 @ 10:41:29
URL: http://krazypal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback