Sammanbrott & hantverkar-ragg

I söndagskväll/natt hade jag ett större sammanbrott. Trampade omkring här hemma och försökte hejda tårarna, tankarna och känslorna. Men det var omöjligt.
Ska det vara så här tills jag har haft mitt läkarbesök den 14:e mars?
Ringde några kompisar för att söka stöd, men kände mig så otroligt missförstådd. Det kändes som om den enda jag ville och kunde prata med var min fd kurator. Men det var ju inte att tänka på. Vi har ju inte ens regelbunden kontakt längre. Ensam. Jag kände mig så ruskigt ensam. J låg och sov, men jag iddes inte gå å väcka -bara för att ännu en gång inte kunna förklara vad jag kände.
Traskade ut på stadens gator för att rensa huvudet. Hamnade till slut hemma hos S, i den nya lägenheten. Vi pratade om allt och inget i flera timmar, innan vi slutligen slocknade sida vid sida.
På morgonen undrade S om jag hade haft någon trevlig dröm, och flinade lite pillemariskt. Tydligen har jag en del udda ljud för mig när jag sover. PINSAMT!

Gårdagen förflöt i rask takt.
L kom över för att muntra upp mig lite. Efter lunchen hamnade vi i soffan och tittade igenom hela mitt liv, i form av fotografier. Vi skrattade tills vi kiknade åt de flesta bilderna. Sjukt kul att titta på kort. Det om nåt, var en verklig stämningshöjare.

C ringde idag och pladdrade på som vanligt. Kul. Det var länge sedan vi bara surrade om allt och inget. Det har varit mycket gnäll från bådas håll på senare tid. Bjöd över henne ikväll, men vi får se om hon tar sig tid. Juriststuderande vänner är inte att leka med.
Hur som helst surrade vi på om livet i allmänhet. Ni vet, sex, drömmar, framtid, karlar, jobb, familj, krogkvällar mm Efter en del detaljerade berättelser från hennes sida kommer det fram att hon har en snickare i hallen. Nån tjuvlyssnande goodguy som byter hennes ytterdörr.
Jag sa åt henne att lämna honom mitt nummer, ifall han var intresserad (känns som vi testade det här för en månad sedan också hemma hos D&M, utan större framgång), men han hade fru och barn. Hantverkare verkar inte vara något för mig. Bättre lycka nästa gång.
Han, snickarn, fick dock med all sannolikhet höra mer skvaller och snusk än han hade räknat med när han klev upp imorse. Somliga har det bra på arbetet....

Idag har jag äntligen badat hunden!!! Jag är så galet nöjd. Exakt fyra timmar tog det. Jag måste nog jobba upp ett raskare tempo, hela dan går ju åt till de där ståhejjet.

Lev väl//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback