Snart är jag sömmerska

Imorse när Sikla gav sig till känna ville jag verkligen inte vakna.  Jag minns inte riktigt när jag sov så gott och hårt sist. Det har varit mycket vakna-fundera-somna-vakna den senaste tiden. Sånt är jobbigt. Förstår lite bättre nu hur syrran haft det de senaste åren. Jag har ju i princip aldrig svårt att sova.

Imorgon ska jag träffa försäkringskassan, känns väldigt motiverande..... Not. Jag känner på mig att det kommer bli ett sånt här fem minutersmöte. "Hej, hur går det för dig, jasså vad bra. Då har väl inte vi så mycket mer att säga. Hejdå"

Ska börja klippa vovvar på torsdag. Jag som inte ens har en aning om hur man gör. Det ska verkligen bli intressant. Fick lite panik igår och blev tvungen att fixa lite med Siklas lurv, tänkte försöka förmå mig att klippa henne lite idag. Tur att hon löper så hon inte kan följa med till Lotta och visa upp sig på torsdag. Visa hur kass hennes matte egentligen är med saxen.

Var iväg till klubben och tränade lite bruks med D och M imorse. Det går faktiskt framåt. Apport är väl det enda som inte går alls. Jag måste köpa en egen apportbock och träna hemma i köket så vi får lite ordning på det där.
Glad i hågen som jag var där på planen, när Sikla hade gjort lysande resultat på ett moment, skuttade jag omkring och kampade lite med snörbollen. Rätt som det var så föll jag bakåt och låg raklång mitt i en plaskig, geggig vattenpöl. Trevlig start på dagen. Hela E såg ut som en blöt hund. Trots att det droppade från både jacka och byxor kände jag mig motiverad att stanna ett tag till. Förkylning, nästa?

Pratade med S en stund igår kväll. Fick uppdatering om helgens bravader och sedan erbjöd jag mig att sy upp vardagsrumsgardinerna bara jag fick en symaskin. Varför gjorde jag det för? Typiskt mig.

Fick just en lista skickad till mig på mailen som någon tyckte passade mig.... Fan, framstår jag som värsta sexgalningen utan hämningar måste jag ju byta taktik. Jag är faktiskt pryd. Egentligen... Ibland.

Ska faktiskt svara på listan och sätta upp den på mitt kylskåp. Färre kommer läsa den där än på bloggen, och det är nog så jag vill ha det.

Nu måste jag nog få lite lunch i magen innan jag tar tag i misären i sovrummet. Det liknar jerusalems förstöring.


Kommentarer
Postat av: Rusk

"Ett jättesent svar"
Åh tack! Men mina verk har blivit allt mindre intressanta, och kommer allt mer sällan. Jag har blivit dålig på att blogga, väntar fortfarande på dagarna jag bara kan känna mig ledig och få lite tid över...

Hmm... Jag kan alltså komma förbi och få Wilma trimmad med andra ord! :-D Hon är företen jätteduktig på apport, men bara när hon själv vill. :-/

Man blir ju lite nyfiken på den där listan, men den kommer väl i bloggen förr eller senare!?! :-P

Kram!
Kristian

Postat av: Krazypal

E oxå nyfiken på listan.... fegis!!!

2007-03-20 @ 22:01:25
URL: http://krazypal.blogg.se
Postat av: E

Det är inte listan i sig ni är intresserade av. Det är nåt annat!

2007-03-21 @ 10:50:52
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: F

jag har förresten lite syjobb på uniformen, kan lämna det hos dig va? Tack. :)

2007-03-21 @ 13:31:40
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: E

F: Syjobb...är du inte karl nog att sy själv va!?

2007-03-21 @ 18:49:46
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: F

textillim

2007-03-21 @ 20:18:22
URL: http://freddeland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback