Solen lyser med sin frånvaro

...precis som närheten.

Åsså trodde jag att solen skulle värma mina bleka kinder dagen till ära. Grillpremiär som det är. Men icke. Han lyser med sin frånvaro!
Bilden visar inte dagens väder, men dock mina bleka kinder!
Grillen är laddad. Det blir grillspätt och avokadosallad. Mmmums!

Ja, som sagt så kom jag väl i säng strax efter klockan tre i natt. Men efter som Klagomuren har dygnetruntjour så ringde en kompis vid halv fyra. Jag kunde lika bra ta det samtalet eftersom jag ändå var vaken.
Sagt och gjort. Då fick man lyssna på hur köttmarknaden på krogen varit, lite klagan här och lite klagan där. Dasslocks-handen hade flirtat hejvilt och sambon jobbade natt. Hon behövde gå ner några kilo i vikt och kompisens kompis var en "trökfitta" (inte mina ord).
Som sagt. Jag ska lägga in om semester.
Vaknade självklart djupfryst eftersom jag trotsade nattens ynka gradantal och sov med öppet fönster. Tur att jag hade två värmeelement i form av ullhund som trängdes tätt intill min kropp, annars hade jag säkert frusit till ett isblock och inte tinat ännu på ett par timmar.

Min favoritkrönikör skrev en spalt i morgonens tidning. Ah! Jag älskar hans sätt att skriva och hans dåliga skämt. Så det blev ett leende på läpparna till frukosten, trots huvudvärk och frostskador.

Hela morgonpromenaden hade jag hjärtat i halsgropen. Vi gick efter ån och Sikla hoppade lyckligt efter den isiga kanten. Det var inte utan att jag gjorde mig beredd på att dyka i efter henne ett par gånger. Premiärdopp i havet tycker jag dock att det är lite tidigt för ännu.

Kommentarer
Postat av: camilla

Du är utmanad. Se mer information på min blogg.

Postat av: F

fyllesamtal. Så kul. Not.

2007-03-11 @ 14:07:54
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: Krazypal

Trodde du var modigare än så... Hör inte kortbyxor och hawaiiskjortor till den perfekta BBQ? Varför blir jag hungrig varje gång jag läser din blogg???

2007-03-11 @ 15:11:38
URL: http://krazypal.blogg.se
Postat av: E

Camilla: Jag ska göra ett tappert försök senare att skriva ner några fler av mina avvikande egenskaper.

F: Nä, du känner ju till de där från gårdagskvällen.

Krazypal: Jag är ledsen att göra dig besviken.
På mina grillfester får man komma hur man vill. Men de med hawaii-inspererad klädsel får förtur till barskåpet. Det är ju alltid nåt.
Idag fick jag också lösenord till chatten, blogg.se. Är det en pik?

2007-03-11 @ 15:40:35
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Krazypal

Skulle aaaaldrig pika dej E :)

2007-03-11 @ 17:49:23
URL: http://krazypal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback