Ångestafton

Känslodrogen läser kommentarer och gråter.

Den här kvällen har verkligen varit en ångestkväll. Det var skitlängesen jag hade panikångest nu. Verkligen länge sedan. Den sista riktigt jobbiga ångestattacken var när jag hälsade på den stora systern i huvudstaden. Någon gång i höstas? Kanske till och med förra våren? Jag och min hjärnskrynklare lyckades jobba bort den. Panikångesten. Saken var biff, med rätt hjälp.
Saken är inte biff längre.
Jag känner mig som en gnällspik nu. Jag ÄR en gnällspik nu. Jag är i träsket. Inte chokladträsket den här gången. Tyvärr.

Har just kommit hem från en ångestrunda i skogen. 
Åkte och handlade vid nio och tog sedan alla fyra hundarna i bilen och åkte till en mörk, fridfull skog.
Ja, du läste rätt. FYRA hundar.
Pucko E, som kan säga vad fan som helst, när som helst, kan inte säga nej.
Munnen glappar för jämnan, men jag kan inte säga nej.
Jag måste lära mig det. Jag vill lära mig det.

Bon bon från Ryssland, världsvinnare och världens kåtaste chihuahua bor just nu hos mig. Jippi. Ännu en odåga som kissar inne. Men sicken charmknutte han är. Tur att han ska skickas tillbaka till Ryssland snart, jag börjar bli kär, redan efter sex timmar.
Jag vill inte ha en råtta.
Jag vill ha en hund.

Ångestrundan i skogen hjälpte. Det brukar den göra. Fysisk aktivitet är bra mot ångest. Kortvarig lösning, men dock en lösning.
Väl hemma smyger den sig sakta tillbaka. Ångesten.
Det är dax att ringa min samtalskontakt nu. Det är fan det.
Det känns som ett nederlag, men herregud, hellre nederlag än undergång.

Porrstugan är öppen.
Inte min porrstuga. Hundarnas.
Sputte och Bompen får sova i en provisorisk liten hage i hallen. Stackars Sputte kommer inte att få sova en blund. Bompen sätter på honom hela tiden. Gör inte Bompen det så är Sikla där och undersöker om hon kan få till det.

Det finns ett ljus i min tillvaro just nu och det är jobbet. Jag vill inte gå dit, men när jag väl är där gör det mig gott. Jag behöver saker att tänka på. Folk att prata med.
Jag behöver mycket just nu. Framförallt styrka. Mer styrka.
Jag är stark. Jag har tagit mig ur helvetets djupa håla, nog klarar jag det här.
Det här är ju bara en djup svacka.
Det är varken enkelt eller lätt ...men jag kan ta mig ur det här, jag vill ta mig ur det här och jag ska ta mig ur det här.

Peppo E mot deppo E
Vem är vinnare? Vem är förlorare?

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Jag orkar inte ens gå till jobbet....

Postat av: Therrorese

Tack för dina kommentarer!! Det värmde....! Jag orkade inte ha kvar inlägget dock. Ville inte riktigt dela med mig till alla...

2007-05-08 @ 05:59:35
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: E

Therrorese: Alla behöver inte alltid veta allt. Mer värmande peppo till dig!

2007-05-08 @ 10:56:01
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Therrorese

Så är det....Tack :)

2007-05-08 @ 11:11:31
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback