Köttmarknad, trekant och klagomål

Nummer ett på raggarlistan är helt besatt av att ha trekant. Jag tror att det är det enda karln kan tänka på. Skönt att det är fler än jag som är besatt av saker, även om inte jag är involverad i den där trekantshärvan....

Igår var det grillfest.
Syrrans karl tog saken i egna händer och bjöd hit lite folk. Helt okej, jag är ju inte den som bangar trevliga tillställningar precis. Vi blev inte så många, sju stycken innan det var klart.
Fan va gott det är med grillspett!! Njutning! Eller....gastronomisk orgasm som Göteborgarn skulle ha sagt.

Vi drack lite vin, och lite öl och sedan bar det som vanligt iväg till Heartbreak. Stadens största köttmarknad nattetid.
Träffade några gamla kändisar. Delade ut några hej-hur-är-läget-kramar, drack några öl och dansade vilt med J.

Träffade Guldfisken. Jag har nämnt hans namn tidigare i nåt inlägg men aldrig riktigt förklat vad han är för tjomme. Han är väldigt lustig. Minst sagt. Han är blyg och minns aldrig vad man säger. Jag tror knappt han vet vart han bor någonstans.
Han frågar samma sak minst fjorton gånger, och inte ens då, minns han vad man svarat. Kul kille att kommunicera mer. Njet.
Han är lärare och är helt bortblåst.
Kidsen gillar honom säkert och tycker nog att han är skolans snyggaste lärare....man var ju sån då. När man var liten. En sån som torkade saliv ur mungipan så fort skolan anställt en ny lärar-kille.


En incident i krogkön:

Grannen mitt över, stod före J och gänget i kön.
J utropar; men - - - (grannen mitt övers namn), är du här!!!!
Å titta Guldfisken också!

C, som står bredvid, tycker att det hela blev aningens pinsamt och rycker J lite i jackärmen.
Nämen J, det där är väl inget ni talar högt om!?

Oj, nu vart det pinsamt här, säger J till - - -.
- - -  svarar; Äsch! Det där har han redan glömt!


När Heartan stängt och vi minglar runt utanför, har J fyra missade samtal från skyddat nummer på sin mobil. Jag, med min nyfikenhet, tvingar J att lyssna av mobilsvaret.
Det är en granne till oss som har svårt att sova för att hundarna härjar. J får panik och lägger benen på ryggen. Själv lunkar jag i sakta mak hemåt. Full och fri från bekymmer. Jag orkar inte bry mig.
Summan av detta klagomål blir att Sputte får packa sina väskor och flytta hem till kenneln igen.
Äntligen en anledning att bli av med lill-prinsen.

Mötte upp S vid tågstationen och masade mig vidare till natt-mat-palatset. Där träffade vi ett par grabbar, en av dem hade en grön munkjacka. Grönt är skönt kom vi fram till.
Men skönt blev det inte, för jag gick hem själv.

Idag har det varit en bakisdag.
Bakisdag med grillrester och hundgos.
Inte mycket att språka om.
Ganska tråkig dag.

Nu ser jag i kors.
Jag får fortsätta ordbajseriet imorgon.
God natt!

Kommentarer
Postat av: jose

haha det fårmig att le att ni träffa firren

2007-05-14 @ 13:27:44
Postat av: E

jose: Firren e precis sig lik också....
Dansar som en flaggstång.. hot as hell


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback