Singö

Jag hade inte bytt bort den här helgen för ett riktigt bra ligg ens. Fast jag just nu skulle kunna gå ganska långt för just ett ligg.

Jag har haft det så underbart. Jag vet att jag har tjatat om det en hel del den gångna helgen, men det tåls att sägas igen.
Helgen har varit ljuvlig, underbar, skön, behaglig, gudomlig, praktfull, utsökt, charmant, magnifik, glänsande, med andra ord helt FANTASTISK!

Fredagskvällen gick i ostbrickans tecken. Jag ljuger inte om jag säger att det fanns tjugo olika ostar att välja mellan, jag har aldrig varit med om maken.
Vinet hoppade jag över pga illamåendet. Drack vatten och kände mig hälsosam mitt i allt ostande. Det är trevligt med släktsammankomster. Särskilt när man kommer bra överens.
Trött som jag var (och väldigt ofta är) gick jag och lade mig kring midnatt. Resterande höll igång ett bra tag till.

På lördagsmorgonen vaknade jag av vågorna som slog mot strandkanten. Fåglarna kvittrade, himlen var blå och solen värmde en nyvaken drog.
Jag gjorde lite yoga innan jag högg in på den magnifika frukosten. Som jordens hotellfrukost, fast tjugo gånger bättre.
Vad är väl bättre än frukost i sommarsolen med utsikt över havet!? Det är nog bland det bästa jag vet.
Mätt och het, övertalade jag mamsen och systeryster att vi skulle ta årets premiärdopp. Vad är väl bättre än att bada i havet!? 11 härliga grader var det i vattnet. Men nog doppade jag mig. Och nog simmade jag några simtag. Och nog frös jag!
Spenderade resten av dagen på stranden, njöt av utsikten, lukten, fågelsången och vågskvalpet tillsammans med världens bästa familj.
I eftermiddagstid begav vi oss till färjan för att åka en tur över till Åland. Äta lite smörgåsbord och dricka några drinkar.
Mums vad det är gott med smörgåsbord och mums vad det är gott med drinkar. Jävlar vad mätt man blir av smörgåsbord och jävlar vad full man blir av drinkar!
Festen fortsatte hela natten. Jag kröp till kojs när det började ljusna till tornerna av Love hurts.
Jag konstatrade att det är sorgligt men sant. Kärlek gör ont.

Söndagen var aningens segare men lika härlig som lördagen. Megafrukost, sol, bad och grillning.
En utflykt till Svartklubben blev det också för att kika lite på lotsstationen (eftersom vi blivit god vän med bonden i byn som jobbar där).
Hemfärden var en lång och utdragen historia. När jag kom hem somnade jag så snart jag lagt huvudet på kudden.


Kommentarer
Postat av: Therrorese

E, det låter som en guldhelg! Å precis vad du behövde! Peppo, peppo! Måbramänniskor äger! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback