Utekväll med Mr Big och gänget

Det här med hemmakväll var kanske inte min grej ändå. Jag satt här hemma i lördags i godan ro och väntade på att klockan skulle bli läggdax. Tiden gick sakta och jag använde msn som ett litet tidsfördriv. Skrev lite med Js gamla kompis; Mr Big och käkade vattenmelon.
Plötsigt hör grannen mitt över av sig, han undrar om jag inte vill komma över.
Gah, jag vill ju egentligen inte, men det skulle kanske vara trevligt. Jag är inte svårövertalad och hoppar raskt in i duschen och gör mig sedan ordning!
Mr Big är ensam och har sällskapsabstinens. Eftersom jag är en sådan vänlig själ, så bjuder jag med honom också.
Vi är ett glatt gäng som samlats hos grannen mitt över. Vi dricker grogg (som ingen utav oss egentligen kan hantera) och snackar skit.
Mr Big, som är "du" med hela stan, tog mig under armen och knallade rakt in på Heartbreak. Ingen kö, inget inträde.
Sånt gillar jag. När man får känna sig lite viktig sådär och bara glida. Det händer ju inte så ofta, jag umgås väl i fel kretsar...

Det var där någonstans det urartade för somliga av oss. Spriten är lömsk, jag höll mig dock inom ramarna!
Mitt umgänge för kvällen bestod av grannen mitt över och
Annica. Mr Big ansluter sig till oss då och då. Vi har kul. Åtminstone jag. Grannen gillar ju egentligen inte krogen. Han vill inte vara en del av köttmarknaden säger han.

Det blir dax för hemgång och en eventuell efterfest. Regnet öser ner och jag, grannen mitt över, Mr Big och hans kompis knatar mot något ställe för fyllemat. Väl där orkar jag och grannen mitt över inte köa.
Jag är orolig för J, så vi drar vidare hemåt. Blöta inpå bara kroppen bjuder jag med grannen upp på lite vattenmelon.
J är hemma. Det är en förfärlig syn.
Hemtransporterad av ordningsmakten.

Jag och grannen mitt över äter melon och fortsätter resonera om livets mödor. Min kompis S kommer förbi en sväng och beklagar sig över sina blöta skor för att sedan dra vidare mot sängen. Med sig tar hon grannen.
Jag smsar Mr Big och får ett svar som jag inte förstår.
Åtminstone låtsas jag som om jag inte förstår.

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Oj då, han verkar inte blyg i alla fall..

Postat av: Patrik

Nej, vad är en hemmakväll egentligen när man kan dricka skiten ur sig och dansa som om det vore 1999?

2007-07-09 @ 11:27:31
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: helen

Du skriver så bra!! Jag vill också skriva så att folk slungas in i en historia som de bara vill veta slutet på.... NU!! =)
Kram på dig!! Hoppas vi ses nåt i sommar!

2007-07-09 @ 14:05:31
URL: http://djhelen.blogspot.com
Postat av: Blingbling

Ja, spriten den är lömsk den... Gud vilken bra kontakt du har med dina grannar. Mina hälsar knappt. Bara om jag tvingar fram ett hej liksom.

2007-07-10 @ 17:10:39
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: E

B: Nej, inte jag heller, egentligen. Fast ibland kanske...
Patrik: 99, det var tider det!
Helen: Det lustiga är att denna historia är mitt liv! Klart vi ses, någon gång åtminstone! Du får väl höra av dig när du är i krokarna!
Blingbling: Nja, alla grannar e inte så goda som han mitt över. De i mitt trapphus, undviker mig gärna om de kan.
Jag trodde det var typiskt Gävlebor, men det kanske är typiskt svenskar!?

2007-07-10 @ 21:46:46
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback