Verkligheten

Igår var en bra dag trots att jag  kom underfund med mycket jobbigheter.


Under hela sommaren har jag försökt få till en date med gammal jobbarkompis, men det har alltid kommit något emellan.
Kontiga ursäkter och undanflykter. Sånt som vår vänskap har kantats av under de fem år vi känt varandra.
Ibland har jag blivit sur, men oftast besviken och ledsen. Ibland skvatt galen. Ska det vara så svårt att träffas!?
Uppenbarligen ska det det, har jag tänkt, och så har jag accepterat hennes knepiga sätt att kringgå våra möten.

I efterhand kan jag tycka att det är lite konstigt att jag inte kände igen mönstret. Jag har ju varit med om samma sak tidigare. Otaliga gånger. Och jag visste ju vad karln hennes sysslade med.
Men medberoendepersoner är jäkligt duktiga på att dribbla med sanningen. Ljuga.
Det vet jag.
Allt för väl.

I tidiga barnaår hände precis samma sak med min bästa kompis. Jag fällde många tårar då på grund av uteblivna samtal och inställda övernattningar. Allt på grund av en alkoholists ihärdiga supande.
Hon lyckades dölja det för mig i tretton år.

Nog visste jag att jobbarkompisens karl hade problem med spriten. Det talade vi om tidigt i vår relation, men enligt henne var han inte alkoholist. 
Sanningen är ju tyvärr den, att man själv måste komma till den insikten.
För min jobbarkompis tog det nio år.

Vi hade hur som helst en helt underbar dag igår.
Jag ringde henne det första jag gjorde på morgonkvisten och undrade vart hon befann sig.
Jag packade in vovvarna i bilen och dundrade i väg till hennes stuga.
Vi säger samma sak varje gång vi ses - fan att vi inte ses oftare!
Vi mår så bra av varandra.

Halvdeppiga som vi var (är) båda två, packade vi oss iväg till mitt rosa jobb. Shopping, skogspromenad och surr, är underskattat.
Dessutom ville jag se hur fasaden blev.

Bara synen av huset framkallade ett leende.
Väl inne i butiken fortsatte vi på det rosa temat och jag köpte ett blingblinghalsband med tillhörande koppel åt hennes hund. Exklusiva märkesgrejer. Fan va snyggt det blev!
Vi entrade skogen, pratade, lyssnade, grät. Vi gick, vi njöt, vi var. Vi fanns till.
Vi kom närmare varandra.
Vi trivdes.

Alla söndagar borde vara sådana söndagar!


Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Låter som en "bra söndag", en bra dag överhuvudtaget..
Kram

Postat av: Patrik

Tänk vad mycket bättre man har det som "vi" än som "jag". Alla människor förtjänar en vän som dig. KRAM

2007-09-17 @ 13:54:22
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Therrorese

Bra för hjärtat och själen med såna vänner och såna dagar. Synd att man inte tar sig tid oftare...

2007-09-17 @ 17:16:28
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Det finns inget som vänner!! :D

2007-09-18 @ 15:40:57
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Zinnie

Ja fram för mer sådana söndagar. Mysigt =)

2007-09-18 @ 21:41:22
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: Beyonce

Låter som en bra söndag, skönt!

2007-09-20 @ 12:08:52
URL: http://bday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback