Döden och Sputnik

Jag har en del rutiner när jag läser morgontidningen.
Alla rubriker ska läsas. Sen ska någon artikel kanske skummas igenom och helst ska jag ha någon att läsa högt för. Insändarrubrikerna måste jag läsa och irritera mig över. Dödsannonser och kontaktannonser måste jag också läsa. Sen om jag hinner så läser jag horoskopet med.
Tidningen måste bläddras igenom helt även om jag inte hinner läsa något alls.
Idag åt jag och S frukost på gymmet och läste tidningen där. En 25årig tjej dog förra veckan i en ridolycka Läste hennes dödsannonser och fick en sån läskig rysning från topp till tå.

Det liv är icke längst
som längst har varat
Den leva längst
som fyllde livet bäst
Den är ej rikast
vilken mest har sparat
Nej, den är rikast
som har givit mest.

Det är så sant. Att sånna kloka saker ska stå i dödsannonser.



image28


Här är min nya beundrare i karlaskaran. Sputnik "Sputte". Vi ska dela säng i natt. Om inte en tikpudel gills, så gills väl ändå en Chihuahua!? Hane till på köpet.....

Kommentarer
Postat av: Flatljus

Jo. Vacker text. Brukar också läsa dödsannonser och ibland tänker jag att jag skulle velat ha en sån text när jag dör..

Söt hund. Fast på bilden ser han lite galen ut på ögonen.

Postat av: E

Ja, det är inte utan att man funderar på hur ens egen annons skulle se ut...
Han e lite galen, den lille rackarn!

2007-04-21 @ 10:04:42
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Blessing

Ja livet o döden går om varandra hela tiden.Det var en klok dikt i dödsannonsen. isst e de gött att vi kan ha de fyrbenta att krama när det stormar. En sån liten goding kan jag tänka mig att skaffa när barnen flyttat/kram blessing

2007-04-21 @ 10:36:28
Postat av: Annica

Jag brukar också läsa dikterna i dödsannonser. En gång såg jag en så fin att jag var tvungen att gråta en skvätt och klippa ut den, men nu har det försvunnit tyvärr.
Hoppas ni får skoj ikväll! Kram

2007-04-21 @ 11:40:53
URL: http://oktobertjejen.bloggagratis.se
Postat av: E

Blessing: Hundar e underbara! Men chihuahua är mer en råtta...=)

Annica: En gång!? Jag gråter flera ggr i månaden när jag läser dödsannonser!
Hoppas du också får skoj ikväll ;P

2007-04-21 @ 14:24:09
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback