Ett rim om min helg

Känsliga läsare varnas!


Jag kände för att berätta om den här helgen genom att rimma
Men frågan är om jag orkar återge timma efter timma

Jag får väl skriva så mycket jag orkar
Så får vi se när hjärnan torkar

Folk säger att fredagen den 13:e är en otursdag
Det dementerar jag

En stressig dag är en vanlig dag i mitt liv
Och kvällen närmar sig med stora kliv

Jobba, skjutsa syrran och hälsa på en väninna
Skulle jag helst hinna på en timma

I Stockholm skulle jag mentalbeskriva min hund
Men på grund av en karl ändrades det på en sekund

En god middag och en trevlig fredagkväll erbjöd denna dag
Men man fick gå hem själv för efterfest var populärare än jag

Ensam och dissad somnade jag sött
Och vaknade minst lika trött

Lördagen den 14:e gick åt pipsvängen
Eftersom jag knappt kom ur sängen

Anledningen var för mycket alkohol
Det som kroppen inte tål

Eftersom jag hemma glömt hundens registreringsbevis
Fick jag rusa runt stan och leta fax som en gris

På ICA hittade jag en till slut
Vilken tur, för tiden hade nästan runnit ut

Efter att ha kört fel och yrat i hundra år
Hittar jag vägen som åt rätt håll går

Jag hann precis i rättan tid
Nu var det dax för hunden att ta vid

Man får leta efter en coolare hund än så
Till och med matte gick att imponera på

Inte ett ord från karln jag hört
Jag börjar nästan tro att det är kört

Då ringer plötsligt hans polare
Och säger att de borde tagit det coolare

Ölen flödade hela natten
Och vart karln är det vete katten

Ett stygn av oro jag plötsligt kände
Man undrar ju vad som egentligen hände

Väl tillbaka vid karlns dörr
Var det lika tomt som förr

I och med det jag mig hemåt begav
Nån gång lär han väl höras av

När jag på gatan parkerat bilen
Kände jag av de många resmilen

Jag får ett sms med frågan "Var är du?"
Lite sent att komma på det nu

Jag somnar som en stock
Och vaknar vid 3 av en chock

Telefonen skränade vitt och brett
Det var han som ringde har man sett

En arg diskussion utbröt då
Som jag inte kunde förstå

Jag satte mig i bilen
Och körde tillbaka alla milen

Nu orkar jag inte rimma mer
Vi får se vad som sker


Kommentarer
Postat av: j

jag fattar inte ett skit åkte du tillbaka fr gävle till stockholm igen?? låter helgalet. fortsätt rimmet det va skoj

Postat av: E

Jag kanske får skriva en fortsättning på det här då så du förstår...

2007-04-16 @ 21:28:55
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback