Raggarlistan

image34Då var den fixad då; raggarlistan.

Knull-Micke
Gnidarn
Kram-Putte
Oralmästarn
Bond-sovarn
Lingonmannen
Double Man
Parkbrallan
Jobbragget
Wolverine
Skol-Nicke
Otrogna karln
Sängvridarn
Country-kuken
Klämskägget
Pizzabagarn
Grannen
Dig-Ulf                                                                                      Den riktige Wolverine
                         
Som ni förstår så ligger det en liten historia bakom varje smeknamn. Jag själv tycker att "Grannen" var värd en annan benämning, men är man granne så är man.

Dagen idag har också varit en ljus och trevlig dag. Solen skiner och har så gjort sedan jag slog upp mina bruna ögon imorse. Värmen är också här. Vore det inte för att jag skulle på yoga snart så skulle det bli grillning för hela slanten ikväll.
Annars är kvällens planer att ta en krogrunda. Bara jag och J. Det var så väldigt länge sedan vi gick ut tillsammans. Det var dessutom skitlängesen jag gick ut bara för att dansa. Ni vet, måbra-dansa, släppa loss. Det ska vara en torsdag på Heartan till det.

Anticimex ska komma hit och hjälpa oss med bekämpningen av myr-fanstyget. Jag har försökt att mörda så många som möjligt men de är ju sanslöst så många de är. De har sin autobahn över våran vardagrumsmatta nu. Sputte är väldigt nyfiken på de små mångbeningarna. Han har till och med smakat på dem. Chihuahua! Jag säger då det!
Här kommer en bild som jag tog strax efter att jag haft ihjäl halva skaran. Sputte testar om myrorna är leksugna...

image35

Kommentarer
Postat av: josefin

sputte ser taggad ut.
sen undrar jag om "fanstyget" är ett hopkok av dig. min spontana tanke är fan-skap, sat-tyg. men vad vet jag

Postat av: Ha´Sarra

Ok, ja vill ha en grundlig redogörelse på ALLA i listan till min mejl. Inom en vecka, OK!
Sara tycker den e grym, men hon fattar ju mer.
Hope your night turn u in to a dancing queen.
Å fiskillar ska man fjärta på!

2007-04-26 @ 22:56:04
Postat av: Flatljus

Oj. Det var inte lite myror du hade. Förstår att du inte är så nöjd. Du har allt mitt medlidande. Hoppas Anicimex gör sitt jobb. Ha så kul i kväll oxå.

2007-04-27 @ 16:09:47
URL: http://flatljus.blogg.se
Postat av: F

haha grym lista.

Dumma myror

2007-04-28 @ 12:19:55
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: E

Josefin: Kan så vara.... =)

Ha´Sarra: Haha, en redogörselse. Betyder det förklaring på alla namnen? Hmm...

Flatljus: Jag tackar allra ödmjukast. Anticimex har fortfarande inte varit här...

2007-04-28 @ 13:36:17
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback