Var jag kåt?

-Kåt på uppmärksamhet, eller blev jag inspirerad av stämningen på stan?
När bussen närmade sig hållplatsen i centrum kryllade det av människor i och runt stadskärnan. Skyltfönstren var fyllda till bredden med julkollektioner och ett fönster skyltades med levande flickor, som vinkade till personerna som passerade.
Politikerna säger att detta är Sveriges julstad! Tja, nog kände vi stämningen när vi klev av bussen, pudeln och jag. Jag rycktes med, och Sikla fick på sig sin tomteluva snabbare än kvickt. Därmed var vi också ett litet jippo där vi gick genom stan, påväg hem.
Både vuxna och barn pekade på oss och pratade glatt om hunden med luvan. Tomtens hund.

Helgen har förflutit i ett nafs. Tiden går galet fort.
Jag har hängt ute på jobbet för att hålla näsan ovanför vattenytan. Just nu är det inte mycket som får bägaren att rinna över. Så när jag klämde pudelns tass i den tunga garagedörren och när sedan bilens dörr pajade och inte gick att stänga var tårarna inte långt borta.
Tur är väl att Sikla (pudeln), har skött sig exemplariskt och igår sålde hon 5 stycker tomteluvor helt själv. Hon behövde bara vara den sociala och trevliga hund hon alltid är.

Snart ska jag bege mig och titta på en lägenhet. En etta, långt mycket mer centralt än jag bor nu. Men som jag sagt tidigare -en etta. Nej tack.
Sedan blir det dagens dos av träning. Gymmet väntar.

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Jag bor i en etta och det är helt ok faktiskt, det viktigast är känslan.

Postat av: Lennart

På luciadagen har jag en tomteluva på mig hela dagen på jobbet. Då blir tanterna på posten glada, då måste jag alltid komma in bakom disken så de kan krama mig. Jag får inte gå därifrån förrän ALLA har kramat mig heller.

2007-12-04 @ 20:02:41
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Alla mina pojkar

Det låter som att du har det ganska så bra ändå nu. Eller? Tur att du har dina underbara hundar, de är underbara!
Vad det gäller boendet så ska jag inom en mpnad flytta från 50 kvm till 22!! Fast allt beror ju på studierna, men trångt lär det bli. Stackars min lilla katt *s*

2007-12-07 @ 11:39:15
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Lennart

Tittar in för att säga God Jul och Gott Nytt År.

2007-12-21 @ 10:50:07
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: E

Beyonce: Det blev en etta. Mitt på stan. Snart ska jag flytta.... =)

Alla mina pojkar: Jag har det bra emellanåt. Just nu är det INTE emellanåt!

Lennart: Tack det samma!

2007-12-27 @ 22:26:30
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback