Lyx i Helsinki

Jag har fullt av "hårstickor" mellan fingrarna. Det gör galet ont och är skitsvåra att få bort.
I natt blir det första natten   nya lyan, trots att första festen gick av stapeln i går.
Det är dock forarande lite kvar att göra. Lister och persienner i kök och vardasgsrum, sovrummet är i stort sett inte påbörjat, så nu sover vi i vardagsrummet.

Det har hänt mkt sen sist. Jag å min kära kollega Bir-shit har till exempel varit på konferenskryssning till grannlandet i öst.
Det var en väldigt rolig kryssning, vi var 103 personer i sällskapet men jag och Bir-shit var utan tvekan de mest frisläppta -tillsammans med ett par från Göteborg (en gammal melodifestivalsdeltagare och en teknikgalning).
Efter sex vita månader kom det väl till pass med en gratis kväll i baren, så jag tackade ja till några drinkar och blev lite gladare, lite snyggare, lite surrigare och mycket tröttare. Men man måste väl passa på när någon artig man så generöst öppnar plånboken.

En stackars ung grabb med den allra bredaste norrländskan, slog följe med paret från Göteborg under kvällen. När jag och min kollega hamnade vid samma barbord som dem, förpassades snart ynglingen till mig.
Han hängde inte alls med i mitt snack och var allt för blyg, för att inte rodna vid mina skämt med sexuella anspelningar.
Jag och Bir-shit tröttnade snart på barhänget och bestämde oss för att gå tidigt till hytten.
Trots det missade vi såklart frukostbuffén...och det var inte mitt fel.

Dagen i den finländska huvudstaden innebar en del låtsasshopping och lunch på den absolut lyxigaste restaurangen jag någonsin ätit!! Där serverades anka som kokat i exakt 12 timmar!!
TACK STAFFAN!
Den andra kvällen på båten var jag och Bir-shit betydligt mer taggade på party.
Å som vi dansade....alla möjliga tänkbara (och otänkbara) stilar avverkade vi under natten.
Framåt morgonkvisten vinglade den stackars grabben, med den breda norrländskan, med oss ner till vårat däck.
Men att prata och att ligga är två helt skilda saker. Att dansa och ligga är också två helt skilda saker. Vi låste dörren medan han hämtade tandborsten....(hmm?) och öppnade aldrig igen.
Morgonen därpå lyckadses vi masa oss upp till frukosten men stämningen när vi satt vid frukostbordet var minst sagt låg.
Lägre blev den när ynglingen kom flinandes och slog sig ner...




Ovanstående inlägg skrev jag för en dryg månad sedan, men jag hade inte hjärta att låta bli att publicera det.


Idag är jag ledig-ledig för första gången på evigheter.

Visst har jag varit ledig emellanåt tidigare också, men fullbokat ledig.
Jag har inte särskilt mycket flyt just nu. Det mesta går faktiskt käpprätt åt skogen.
image209
Trots det har jag huvudet ovan ytan och känner mig positiv för det mesta. Kanske beror det på att jag i största möjliga mån packar ner skiten och försöker att inte tänka så mycket på det.

Något komiskt kan det vara att ha oflyt också.
I måndags skulle jag försöka montera en spegeldörrsgarderob. Piece of cake kan man tycka. Nej nej, inte för mig.
Jag lyckas på något mysko vis tappa taget om överdelen 2 meter upp och få den rakt i pannan.
Chock -svullnad -is -yrsel -illamående -sängliggande.
AJ.
Nu går jag runt med en bula och börjar bli lite blå.

Ska strax bege mig iväg och hälsa på mormor. Göra lite fint vid hennes sten och plantera någon blomma. Ibland saknar jag henne bara så mycket.


Kommentarer
Postat av: Beyonce

Det går åt skogen för mig med nu. Men om du kan vara positiv så ska jag försöka att oxå vara det. Kram!!

2008-05-14 @ 22:03:11
Postat av: egoflow

Hälsa mormor från mig!

Postat av: Doc

Länge sedan jag hälsade på här.
Jäklar vilka fina bilder du tagit i Afrika.

2008-05-16 @ 13:55:08
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: Anna

Aha, tack för tipset! Vi har visserligen inte henne till utställningar men har ju ändå tänkt på om det inte finns något bra och naturligt som kan ta bort det (eller minska iaf). Ska kolla in hemsidan du länkade till :-)

2008-05-17 @ 22:22:32
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback