Jag ska bli mamma

Eftersom morgonens inlägg blev ganska kort och ointressant skriver jag ett till nu -kanske minst lika ointressant.

Jag är precis hemkommen från en lunch på stan med L.E. Vi kände att vi var tvungna att sansa oss efter spåtantens framfart.
Grattis till mig själv, jag ska bli mamma till en liten pojke. Är det inte fantastiskt!?
Hur jag känner för det? Obeskrivlig rädsla, vånda, oro, fruktan, olust, nöd, bävan, skräck och ågren. Jag har faktiskt inte tid med kids nu. Hon sa ju att jag inte ens hade tid att sitta ner när jag äter (vilket hon hade plågsamt rätt i).
Jag tar det med en nypa salt. Man ska inte tro på allt de säger, de där spådamerna. Men jag måste erkänna att jag fick mig en tankeställare.
Igen.
Som om inte jag tänker tillräckligt mycket redan.
Två konkreta råd fick jag. Att sitta ner på stjärten när jag skulle äta och att dricka sju glas vatten om dagen.

Hon sa en del saker som var väldigt sant, men å andra sidan är det mesta en tolkningsfråga. Samma som med horoskop. Det som står passar oftast in på det ena eller det andra sättet.
Jag kan dock inte låta bli att undra om hon verkligen kunde se saker om mig i sina kort. Det kommer jag aldrig att få svar på. Såvida inte allt hon sagt inträffar inom en snar framtid och det betvivlar jag.

Hon sa en del lustiga saker om L.E som fick oss båda att ana att allt hon sagt var buffel och båg. L.E skulle få tvillingar i framtiden med sin partner. Om L.E inte önskade bli gravid nu, borde hon tänka över preventivmedel, typ P-spruta.
Ursäkta...hur blir man gravid med sin partner om partnern är av samma kön? Känns som om något fattas för att ägget ska bli befruktat, eller har jag missat nåt?

Nu måste jag packa ihop mina ägodelar och bege mig till jobbet. Idag ska jag klippa en söt gammal schnauzer-gubbe.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Krazypal

Hmmm... skumma typer de där damerna. Tvillingar brukar det ju bli om man fixar det på konstgjord väg. Fast det låter lite bortkastat att ta en P-spruta innan man går och inseminerar sig...

Postat av: j

haha jag fattade inte att det va linda eriksson som skulle ta p-spruta. ja tänkte linda höglund därför tyckte jag inte dset hela va så skoj! hehe

2007-04-12 @ 13:39:09
URL: http://egoflow.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback