Pisk i påsk

Sitter och väntar på att Göte ska dyka upp.
Har just klivit upp ur sängen och klätt på mig för tredje gången idag. Jag är så förbannat slö. Ser ingen anledning att vara igång. Påsken i år är tråkig. Systrarna sitter i Enebyberg och jag sitter här. Morsan och farsan tapetserar. J ska till föräldrarna å äta påskmat. Jag bara är. Sikla orkar knappt lyfta sitt lilla pudelhuvud från golvet. Vi är i samma form kan man säga, hunden och jag.

Vaknade av tredje världskriget i natt. Inget tjo och tjim, bara ett jävla dån. Undrade förvirrat vad som hände men kunde inte förmå mig att kliva upp.
Svaret fick jag när jag gick ut med hundarna på morgonkiss.

För kung och fosterland....jag måste säga att jag känner avsky när jag hör den låten.


Nu närmar sig eftermiddagen snart kväll och Göte tittade in på ett glas vatten för en stund sedan. Vi resonerade lite om gårdagens hemmasnickrade påsk-snapsvisor...

...och sen blev det inte något mer skrivet igår. Så piskhistorian får komma en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Göte

åh vilket gott vatten sedan! Slår vilket kaffe som helst, I promise you :)
Hann precis till jobbet sen, och då körde jag snabbt kan jag meddela... hmmm vara ute i bättre tid nästa gång tro?! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback