Pudel i vit skrud

Fick lite galna presenter nu i lördags. Grannen mitt över, hade tillverkat tre skivor eftersom han tycker att vi har sån taskig partymusik. Jag måste erkänna att den jag lyssnar på nu, nog kommer bli min nya smile-skiva istället för Black Jack.
X skickade hem mig med en gammal Black Jack-skiva för nån månad sedan när jag var obotligt deppig. Den har fungerat fram till nu.
Vi fick vin också. Det är snart alkisvarning på den här stugan.
Vi har dock lyckats vädra ur den fruktansvärda alkis-osen. I vanliga fall brukar blommorna dö av odören men rosorna på köksbordet är fortfarande fina.

Idag tyckte Sikla att det var dax att piffa upp sig med en ny färg. Direkt vi kom till jobbet sprang hon tre varv runt butiken och strök sig mot alla nymålade väggar. Jag blev så lycklig. En vit och svart pudel har jag ju alltid velat ha. Not.
Har lyckats få bort det mesta men det är fortfarande lite kvar. Tur att det inte är utställning på ett tag.
Tjurig är hon också. Värre än någonsin. Hon är så sotis på Sputte att hon knappt vet vart hon ska ta vägen. Piper och morrar gör hon hela tiden. Tanken var ju att jag bara skulle ha Sputnik över helgen, men ni vet ju hur det är.... Han är så jäkla härlig när han ligger mitt på min säng med skinnpickan i vädret och ser så där galet nöjd ut. Skönare hund får man leta efter. Men jag ska inte behålla honom. Jag vill inte ha en Chihuahua. Jag vill ha en stor hund om jag ska ha en till.

J och jag har suttit flera timmar på balkongen och pratat om vårat absolut käraste samtalsämne. Sex och samlevnad. Vi kom dess värre inte fram till något vettigt. Allt är som vanligt då med andra ord. Men kul har vi, jag och J. Förbannat kul. Jag trivs i denna underbara människas sällskap.

Nu måste jag verkligen gå knyta mig. Jag orkar inte skriva en rad till!

Kommentarer
Postat av: Blessing

Dessa goa hundar som har noll koll då kan det hända i princip vad som helst. Saknar mina hundar, men inte allt grus som alltid blev kvar i hall o kök/blessing

2007-04-23 @ 22:51:59
Postat av: Pierre

eller hur...kör man lite fredligt på en landsväg...en 70 sträcka,..jag menar, vem ligger inte en 20 kmh för fort där lixom...åså pratar man ju lite i mobilen åsådär..å vad händer..en jävla civil polis gasar upp ijämte...för jävligt...

Postat av: E

Blessing: Nej sand och grus är ett otyg. Särskilt när man har pudel!

Pierre: Jag får nog skärpa mig med hastigheten framöver. Läste i tidningen att aspiranterna var ute och provade på polisvärlden. Jag vill inte ha fortkörningsböter!!!

2007-04-25 @ 08:15:38
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback