Väckarklocka

Idag har jag varit lika seg och ovillig som vanligt. Jag hatar att vara så här. Jag blir fysiskt illamående. Jag avskyr att må illa.
Somnade före sju igår kväll. Sov som en klubbad oxe i fjorton hela timmar. Inget konstigt egentligen när det gäller mig. Är jag trött så är jag -då behöver jag sova.

När solen strålade in genom mitt öppna fönster på morgonkvisten var det dax att kliva upp. Morgonpromenaden med J och hundarna gick till T-udden. En tyst promenad. Vi sa knappt ett ord till varandra på det två timmarna vi var ute. Jag pratade väl lite med Sikla, men annars var jag så där konstigt tyst.
Evita badade både i havet och i lervällingen. J fick ett större utbrott. Jag skrattade.
Våren är en underbar årstid. Promenader vid havet är ljuvligt. Solen är fantastisk.
Jag njuter av varje sekund.

Hade lite rimstuga på balkongen i samband med lunchen men sen orkade jag inte hålla huvudet på skaft längre utan kröp ner i sängen igen.
Sov nästan tre timmar innan det var dax för middag och sedan möte. Mötet som jag försakat de senaste månaderna. Precis som träningen.
Varför prioriterar jag inte mitt välmående? Jag kan inte skylla på tid. För tid finns. Jag kan faktiskt göra avkall på annat som är mindre viktigt.
Det sades många kloka saker. Man kan säga att det var någon som drog upp min rullgardin. Jag vet det
redan, det som sägs. Jag vet det så väl. Jag känner mig själv. Men ibland blundar man för sanningen. Jag gör det allt för ofta. Det är sjukt egentligen hur man beter sig. Hur jag beter mig.

Jag känner en sådan lust att ändra. Ändra på mig själv och mina prioriteringar.
Imorgon ska jag prioritera mina känslor. Jag ska tillåta mig att gråta. För det är det jag behöver just nu. Fast jag vill inte. Men jag ska.

Gick en sväng till syrran och lämnade några skivor. Jag fick inte mycket sagt där heller.
Satt i hennes soffa och funderade på hur lika vi är, vi två. Läskigt lika. Jag såg mig själv i henne. I allt hon gjorde. Jag vill ändra mig.
Nu ska jag krypa ner mellan lakanen igen.
Imorgon ska jag prioritera saker som är viktigt för mig.
God natt.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Spanar runt lite inne hos dig också.. :)

Postat av: kp

Jag kommer på party på lördag!

2007-04-17 @ 21:10:43
Postat av: E

JIPPI KP!

2007-04-18 @ 08:03:16
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback