Å julen varar ända in i påska...

....eller?!
Åtminstone trodde jag det. Det är därför jag fortfarande har julstjärnan hängandes i sovrumsfönstret. Mamma var här idag och gnällde över det. Egentligen är det kanske mot mina principer att inte plocka ner pyntet till tjugondedag knut...men det är inte rekord än på långa vägar.
Jag kommer aldrig glömma den sommaren Lollo kom till mig i juni och fullkomligt slet ner gran- och ljusslingan jag fortfarande hade uppe. Det var i juni det, nu är det ju bara februari (snart mars då). 
Det jobbiga är att jag faktiskt skäms lite över att fortfarande ha stjärnan upphängd, jag vågar inte dra upp persiennerna på mornarna ifall någon granne skulle gå förbi och ser tokeriet. Blommorna är jätteledsna, de vill ha ljus!!

Sitter här och suger frenetiskt på halstablett efter halstablett. Jag hade ju bestämt mig för att vara frisk idag. Det blir aldrig som man tänkt sig.

Idag har jag faktiskt gjort något vettigt. Jag har klippt Sikla, hör och häpna! Det tog sin tid -men det blev gjort! Jag är så nöjd. Inte med resultatet men att jag kom mig för. Då är det bara badningen kvar då.
kanske ta rådet från SaippuakauppiaS, skippa agility och lydnad och i låta Sikla bada sig själv. Jag skulle bli sjukt stolt som matte om hon klarade det. Tänk dig en nybadad och fönad pudel utan att lyfta ett finger!

Jag ska skriva några rader om gårdagskvällen också innan jag knoppar.
Jag hade verkligen kul! Det var ju som sagt linsgrytan som skulle lagas och M som skulle slingas.
Min karriär som frissa kommer bli evighetslång med tanke på att resultatet blev magnifikt! M hispade lite, men jag fick senare veta att det berodde på att hon hade färgat en kompis hår rosa när hon assisterade som frisör.
Grytan blev sjukt god! Ju fler kockar ju bättre soppa är mitt motto i köket (åtminsotne ibland). Dock gick det inte många minuter förrän både D & M tog sig för magen och fjärtade i kapp....vilket får mig osökt att minnas en sommar i Delsbo för många år sedan... men det är en annan historia.

Ikväll missar jag Ett Herrans Liv... =(  Tänkte försöka somna innan grannarna sätter igång med sina vuxenlekar.

Lev väl!


Kommentarer
Postat av: annica

hihi, du skriver roligt!

Postat av: E

SaippuakauppiaS: Att hjälpa grannen bli sextokig låter som ett angenämt projekt! Håll tummarna nu för att det blir en singelkille!!!

annica: Du e för go du. Det vet du att jag tycker!

2007-02-26 @ 20:54:50
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback