Historien som är mitt liv

Att prioritera mig själv. Det har jag skrivit om många gånger. Gudarna ska veta att jag försöker, men fan va svårt det är!
Blev hembjuden på middag hos mina systrar idag efter jobbet. Trött och sliten som få glufsar jag i mig maten och halvsover i soffan efteråt.
Jag är så trött.
Jag har gått upp i tid på min arbetsträning nu. Jobbar i princip sex timmar om dagen, fem dagar i veckan. Det har varit okej, fram tills nu.
Kroppen säger; nej tack E, jag spyr. Ledighet? Snart? Snäääälla!
Jag vet att jag måste ta det lugnt, men hur gör man!?
Bokning efter bokning är gjord och allt går i ett. Jag har svårt att säga ifrån. Jag har jättesvårt att säga STOPP, jag behöver tio minuters rast.
Systrarna skakade om mig och sa åt mig på skarpen. Berättade det som jag redan visste.
Den som är viktigast i ditt liv är Du. Ingen annan kommer att tänka på Dig i första hand.
Ååå, jag vet. Jag vet så väl. Varför ska det vara så svårt?

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Nu är det du som tar dig lite ledighet!

Postat av: therrorese

S T O P P. Fem bokstäver. Viktiga bokstäver min vän. Ta det lugnt. Andas. Ligg i soffan. Bara var. Inte boka upp varje sekund. Jag har en måbravecka i Berlin. Lugn. Fridfull. Du måste ta en också. Kram vännen!

2007-07-13 @ 14:29:21
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback