Meningen med livet

Det är svårt att låta bli att smsa Mr Green.
Jag sa till min barndomskompis idag, att jag inte vill involvera mig i någon nu, för att det är jobbigt.
Hon tittade på mig och skakade på huvudet.
"Det är klart det är jobbigt. Det är alltid jobbigt. Ska du vara ensam hela livet bara för att det är jobbigt att involvera sig i någon?"
En mening som inbjuder till eftertanke.
Svaret är nej, jag varken vill eller ska vara ensam hela livet, för att det är jobbigt att inleda/leva i ett förhållande.
Vad är meningen med livet?
Gå i skolan, skaffa partner, jobba, producera barn, bli gammal, dö.
Måste man leva i tvåsamhet för att livet ska vara värdefullt?
Ibland känns det så.


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Precis så känns det, du har rätt. Men det värsta är att det är så omvärldens normer ser ut. Om du inte fixar allt det där innan du är 35 så är du en looser. Oavsett hur bra du mår och hur bra du trivs med livet....Varför?

Postat av: E

Om jag visste varför så skulle jag förändra omvärldens normer.

2007-07-03 @ 09:35:08
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Lasse

Meningen med livet är att ha roligt. Tänk inte så mycket på vad andra vill att du ska göra. Fundera på vad du vill göra, och gör det. När du börjar att tänka och fokusera på det du vill så kommer det att dyka upp olika alternativ.

2007-07-29 @ 11:12:06
URL: http://www.tankenskraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback