Valparna är fem veckor

Jag kände mig missnöjd trots första pris i söndags. Besviken. Min kollega kammade hem cert efter cert och två av hennes hundar blev champions.
Misslyckade mig.
Frågan är om  det var sista utställningen för Siklas del, eller om jag ska anstränga mig lite och kanske sträva efter ck, cert och championat.

Jag har börjat jobba heltid den här veckan. Nu jobbar jag både i trimmet och butiken. Slitsamt som bara den men rätt skoj. Lär mig mycket nytt gör jag också. Försöker ta det lugnt, men är man arbetsdåre så är man.
Igår höll jag på att göra bort mig som bara den, när Jenny Kallur kom in och handlade. Jag stirrade på henne en stund och grubblade intensivt på vem hon kunde vara och vart jag kände henne ifrån. Jag tänkte precis fråga vart vi hade träffats någonstans när jag kom på att det var hon. Det kan bli så dumt ibland.

Gårdagskvällen tillbringade jag med min lillasyster vid ån. I solnedgången satt vi där, hon, jag och hundarna och bara njöt av havsdoften, det gröna gräset och den varma solen.
Det blir ju inte direkt så mycket sol för mig om dagarna med de här sablans arbetstiderna. 10-19 och hela dagen är förstörd. Fast det regnar ju ändå för det mesta.

Det är tre dagar kvar till min så kallade semester. Mina nio dagar ledigt. Jag längtar efter lugnet. Det lugnet jag bara kan få när jag ligger på flytbryggan med en god bok. Då måsarna skränar, solen skiner, vattnet kluckar mot bryggans kant och livet bara är så där underbart.
Jag blir alldeles kraftlös när jag tänker på hur skönt det är att vara där, att vara en livsnjutare.
Längtan!

Idag hade Emelie med sig sina pudelvalpar till jobbet idag. FEM SÖTA VECKOR gamla. Jag blev stum när de små krabaterna krälade omkring på trimbordet. De vet inte mycket om världen, de där lockiga små varelserna.
Genast började jag planera min egen pudelkull. Kollegan och Emelie peppade mig så klart!
Tänk att få föda upp egna små kelgrisar...

image121

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag vill ha en hund igen, eller gärna två men det går inte som jag lever nu. Har tänkt köpa ett akvarium (hade det då jag var yngre) men det har jag inte plats för.
Och jag kan inte ha semester heller, vill du ha mina semesterdagar kanske? Jag var in till jobbet i dag för jag visste inte vad jag skulle göra annars! Då jag klev in där sa alla; Du har semester, gå härifrån!

Postat av: Beyonce

Åhh, vad söta! Vi hade just sånna sötnosar hemma när jag var tonåring, så mysigt.

2007-07-17 @ 21:13:46
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: systern

sikla var mycket sötare än sådär när hon var bebis. så du behöver inga fler. för övrigt har jag idag kommit på fler saker att tänka på emelie. det ska jag berätta mer om nästa gång vi ses, och du ska säga som igår i solen; "jaha", "okej", "mhmm" och flina på det där hur-kommer-du-på-allt-josefin-sättet..

2007-07-17 @ 21:44:22
Postat av: Therrorese

Nuffe! Min jeeeez så söta! Vet du E, på din semester ska du ligga på den där bryggan. Lova mig det. Kram

2007-07-17 @ 22:41:15
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: E

Lennart: Ja! Alla semesterdagar tas tacksamt emot. För första gången på två år kan jag ju äntligen njuta av ledighet!
Jag är gärna hundvakt till dina två hundar när du jobbar ;) Tänk så mkt kärlek de ger -och tar. Fiskar är jag inte särskilt förtjust i, men de har väl sin charm de med.
.
B: Åh, nu vill jag ännu mer!
.
Systern: Du är go sötis. Hoppas du har lite peppo på lager också. I´m in need
.
T: Även om det så ösregnar ska jag ligga där....

2007-07-18 @ 09:21:16
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback