Vill han nåt mer än bara knulla?

Dagarna går och tiden bara försvinner. Jag sitter fortfarande i den här karusellen av mående. Jag sitter ensam i vagnen och det går bara nedåt nu. Mörkt och djupt.
Jag är ledig. Jag är singel. Jag är deppig.
Jag vill vara ledig. Jag vill vara singel. Jag vill vara glad.
Och jag vill ha en kram. Jag behöver en kram.

Igår firade vi en av mina bästa vänner med kakor, tårta och vin.
Efter det var utgången ett faktum.
Smockat med folk på vårt kära Heartbreak. Varmt och svettigt. 
Jag började med lite barhäng, knöt några nya bekanskaper och blev smickrad av en fransman. Försökte på ett artigt sätt göra mig av med fransmannen men det var totalt omöjligt. Bitchen E gav sig till känna och han fattade vinken. Not interested.
Drink efter drink gjorde susen och vi blev lite dimmiga så småning om. Vi ägde dansgolvet men något saknades.
Den glada, positiva och ärtiga E. Med i matchen var bara bittra, sorgsna och ensamma E.
Hon som saknar en famn att kura i. Hon som behöver närhet, värme och uppmuntran.
Att blanda sprit, deppo-E och krogkväll var ingen god idé.
Törsten efter närhet släcks inte direkt av att se hånglande människor i varje hörn, även om jag vet att det oftast bara varar för just den kvällen och natten.

Jag slapp åtminstone gå hem ensam, J och jag gick hem hand i hand. Att vara singel-sambo är ganska bra ibland.

Saknaden av närhet vägrade försvinna och i mitt dimmiga tillstånd avfyrade jag ett sms till Honom.
Jag vet inte vad jag hoppades på. Kanske att han skulle komma och rädda mig från mig själv och mina destruktiva tankar.
Jag fick svar efter bara någon minut.
Han hade gärna velat, men kunde inte komma.
En annan gång.

Vaknade med ågren.
Fylle-sms är olämpliga. Särskilt sms med önskan om närhet.
Så taskigt av mig.
Jag vattnar växten så att den håller sig vid liv. Varken mer. Varken mindre.
Själviskt.

Självklart hör han av sig idag.
Dubbel ågren.
Leken är rolig på dimmigt avstånd. Allvarliga lekar skrämmer mig.
För åtta dagar sedan önskade jag att du sov tätt intill mig igen.
Men önskade jag verkligen att Du skulle göra det, eller önskade jag att Någon skulle göra det.
Jag avböjde middag för två ikväll, fast det var jag som sådde fröet.
Jag är så jävla rutten.

Nu har jag förbaskat dåligt samvete och klandrar mig själv för mina idiotiska tilltag.

Jag vet ju egentligen inte vad han vill med mig. Tänk om det faktiskt är så att han gillar mig...å andra sidan kanske han bara vill knulla.

Nu är jag där igen.
Vad fan vet man egentligen?!
Det enda jag vet just nu, är att jag är i behov av en stor famn att kura i.


Kommentarer
Postat av: Beyonce

Det där att skilja på Du och Någon kan vara svårt ibland. Depp och fylla brukar sällan vara en bra kombination, för mig i alla fall. Kramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkram....
Kram igen.

Postat av: Patrik

Säga vad man vill om Linda Skugge, men helst av allt vill jag hångla med nån.

2007-07-22 @ 23:42:06
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: E

B: Tack underbara du! Depp och fylla är ALDRIG en bra kombination för mig.
Patrik: Och det är NU!

2007-07-23 @ 12:46:25
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Therrorese

Jag inbillar mig ofta att det är Du jag vill ha när det egentligen bara är Någon. Och likadant tvärtom...Depp och fylla har fått mig att sitta i många buskage och grina...jag vill också ha kramar och kel. Men tyvärr så måste det vara med rätt person. Annars kan jag hellre krama kudden. Typ..

2007-07-23 @ 13:41:40
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: E

Therrorese: Ja, det är någon det handlar om. Den någon är inte Du, det är NÅGON. Kudden är en bra stand-in, men räcker sällan hela vägen. Tyvärr.

2007-07-23 @ 13:44:51
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback