Lögndetektorn visade att jag är ond

Imorse vaknade jag och gick en promenad före frukost i solens sken. Eller, frukost och frukost, jag fick bara i mig ett ägg och ett glas vatten. Ni förstår ju säkert varför.
Frukosten är det viktigaste målet på dagen brukar dom säga, dom som vet, så jag får nog ta och kliva upp ur chokladträsket nu om det ska bli någon ordning på matvanorna. Börja äta Wasas knäcke och bli en smula smalare.

Huvudvärken vägrar ge sig trots idogt knaprande på piller, gymnastiska övningar, avslappning och till och med massage, Viktorias namnsdag till ära. Jag vet ju vad det beror på. Klockan två på onsdag kommer denna åkomma att vara ett minne blått. När ska man bli en normalt funtad människa igen?
Jag måste ringa försäkringskassan också. Det har jag tänkt i två veckor nu. Egentligen är det konstigt att inte min handläggare hör av sig själv, hon måste väl undra vad jag sysslar med om dagarna. Sen jag fick den här tjejen istället för fjant-karln känner jag mig ganska övergiven av den där myndigheten. Visst, de betalar min lön varje månad men vad gör de mer? Det är inte så underligt att folk som inte är sjuka kan gå på försäkringskassans ersättning år ut och år in, dom har ju ingen koll alls.
Jag vill ju faktiskt att det ska hända något men känner mig inte särskilt stöttad.

S bor ju sen en månad i en flyttkartong. Jag får spunk när jag kommer dit och inte ens kan få en kopp kaffe. Vi (läs jag) bestämde i fredags att det var dax att göra några handtag där hemma så idag har jag varit på Ikea med både S och J. Optimist som man är, bad jag S skriva en lista på saker som behövdes till hemmet. Ha! Lurad. Imorse när vi satte oss i Lill-Nissan påstod hon att hon minsann inte behövde så mycket saker, men att vi kunde väl åka till Ikea och titta ändå. Suck och frust. Oorganiserade människor tär på mitt tålamod.
Vi knatade igenom hela övervåningen utan att plocka på oss en enda pinal. Jag försökte må ni tro, men nej nej. Det skulle bara tittas och funderas. Kanske sen. Jag vet inte. Jag tror inte det passar. Det är nog lite dyrt. Alla andra har ju sån här osv osv.

På nedre våningen lyckades jag inte desto mindre att få ihop både lampor, tavlor, gardinstänger, blommor och lite andra nödvändiga redskap. Jippi! Köpruschen var igång.
Vidare till Hemtex för att handla lite mer. Gardiner också. Jag hade kunnat tapetsera om vardagsrummet bara för att få de gardinerna som S tvingades köpa i mitt ställe. Skitsnygga. Vi passerade Crispin också och jag kände mig piskad att köpa ett par gummiskor. Jo. Du läste rätt. S och J skrattade hjärtligt åt att jag är så praktiskt lagd.
Är det gucka på promenadstråket så är det väl. Ska man spåra i regnväder så ska man väl? Nu kommer jag säkerligen att impa på min instruktör på hundkursen.
Förutom dojjorna fick jag nöja mig med ett stort paket sugrör. Det lär bli ett väldigt sugande denna vår med andra ord, om de ska ta slut nån gång.
Väl tillbaka hemma hos S skulle jag briljera lite med mina kockkunskaper. Hopplöst fall. Jag hade kunnat skriva en kilometerlång lista på vad som behövdes bara till köket. Det är säkrast att laga och äta på hemmaplan hädan efter.

Slank förbi hos Mr D och Fru M på en kopp te nu ikväll. De hävdar att jag far med osanning här i bloggen. Jag dementerar de uppgifterna.
D gjorde ett test på mig med sin lögn/god/ond-detektor. Man skulle tänka en god eller ond tanke, så skulle den där apparaten säga om man var en (hur var det nudå...)  godhjärtad och snäll person eller om man var elak. Den pep till. Det betydde att man var elak. Jag vägrade att tro på att det resultatet var rätt så jag fick prova igen och igen. Av fyra testomgångar pep den tre. Där hade vi det svart på vitt. Jag är inte så god som jag verkar. Innerst inne är jag en elak, egoistisk och självupptagen tjej. Det var ju inte utan att humöret sjönk en smula.
På hemvägen gick jag med nedböjt huvud och kände mig dyster. Är verkligen sånna där mackapärer att lita på?
Väl hemma gluttade jag in i skafferiet och vad fanns väl där om inte en liten bit choklad=)
Choklad gör gott till en ensam själ.
Det var absolut sista biten för en väldigt lång tid framöver. Levandes i celibat eller ej. Man kan ju inte hålla på så här heller. Rena rama missbruket.

Filip och Fredrik är ju mina favoriter. Åtminstone ibland. Drog på smilbanden några gånger under kvällen i soffan trots det dystra beskedet tidigare.

Sov gott och låt godheten vara med er //E


Kommentarer
Postat av: Terese

Du skriver väldigt intressant, man kan liksom inte sluta läsa :-D Jag tror inte på att du är ond innerst inne, vem som helst skulle säkert få negativt utslag. Jag tror att ALLA har vi både onda och goda sidor inom oss! Kram

Postat av: Anonym

Varför började jag tänka på filmen "En honjävuls liv och lustar" hel plötsligt? Det e tur dina goda sidor uppväger de onda...
GOd morgon!

2007-03-13 @ 10:43:03
Postat av: j

skall icke döma dig men chokladprat tar upp många rader i din blogg och jag börjar fundera hur stor överdriften är? finns där inga överdrifter så tänk på att man får cancer av choklad. man får finnar och blir tjock.
+ ring till försäkringskassetanten!
/syster

2007-03-13 @ 12:06:04
Postat av: F

så kul att jag är en av dina favoriter. Men jag jag känner ingen filip. :P

2007-03-13 @ 12:49:49
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: Micke

Tack för titten i min blogg... ha en "bäst" dag/Micke

2007-03-13 @ 13:02:02
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Micke

Tack för titten i min blogg... ha en "bäst" dag/Micke

2007-03-13 @ 13:02:06
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: SaippuakauppiaS

Vad vore världen utan Choklad, solsken och onda människor ? Ingenting det vore som Julafton utan julklappar och julskinka som midsommar utan sill och nubbe,dessa kryddor är ett måste i vår gråa vardag ! Personligen tror jag inte så mycket på såna där detektorer ....inte heller på en massa kristaller och annat New Age krafs ! Raka puckar! våga vara ego.....skiter tanten i dig,bry dig inte skit i henne ta saken i egna händer....lyft lön och jobba svart...eller så är du på henne som en rabiessmittad igel och kräver besked,resultat! Ge henne ett blödande magsår...det är ju faktiskt ditt liv det handlar om!Och varför gå¨omkring i gummiskor när det finns Gummistövlar ! En riktig kvinna skall ha stora högskaftade stövlar matchandes hennes orubbliga hållning åtminstone som jag ser det.Ät choklad var ond och ge myndighetstanten en spark i ändan så hon vaknar till!!Eller så tar du det i morgon :)

2007-03-13 @ 13:51:54
Postat av: Pudie!

Det går sådär. det är helt galet svårt, men chokladen lockar :)..

2007-03-13 @ 16:41:54
URL: http://pudie.webblogg.se
Postat av: E

Terese: En hemlis, han har byggt den hemma, så jag tror egentligen inte ett smack på den där manicken ;)

Krazypal: Illa vore det annars..

J: Jossi, du kan inte kalla dig för J, det blir så komplicerat då.
Jag kan inte annat än le. Tyvärr så är överdriften vad gäller chokladen obefintlig. + X antal kilo till påsk. Hua.
Man får cancer av solen med...men du är ju med i soltävlingen för det!!

F: Där fick du till det, din lilla lustigkurre!

SaippuakauppiaS: Antar att du tjuvläste hemlisen till Terese...
Jag pallar nog inte att jobba svart än. Fixade inte ens arbetsträningen i höstas. Men det var ett gott tips.

Pudie: Va sjuttsingen är Pudie för ett smeknamn? Kämpa på med nagelkampen. Trägen vinner!

2007-03-13 @ 18:05:35
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback