Snart är det rosa jul

Livet knallar vidare vare sig man vill eller inte.
Man kan säga att det varit tufft ett tag, och ni ska veta att jag lutar mig tillbaka på mina rosa vänner. Stöttepelare är värda guld.
Jag är heltidsjukskriven igen nu, men hänger en del på jobbet i alla fall.
Måndag, onsdag, fredag går jag på -x-x-x-x-x-x-.  Omtumlande och jobbigt, men förhoppningsvis en hjälp i framtiden. Jag är yngst i gruppen med mina 23 år, men så är det ju alltid....
Magen säger ifrån som vanligt när jag blir stressad och nervös över saker och ting så nu är allt som det varit de senaste två åren.

Igår hade jag och J några vänner på middag. Världens största tacobord och äppelpaj till efterrätt.
image172Myspys nu när det är så mörkt på kvällarna. Dessutom hade hyresvärden tänt marshaller över hela uteplatsen så det var riktigt mysigt att blicka ut genom fönstret.
På kvällen vid elva kom den första snön. Stora fluffiga flingor. Imorse var marken täckt av ett tunt vitt täcke, men det är sedan många timmar borta nu. Tö, slask, plask.

Idag ska jag svänga förbi hos mamma och pappa. Det är storflytt pågång. Barndomshemmet är sålt och det ska bubbas kartong på kartong.
Senare åker vi nog till kyrkogården och hälsar på mormor (och morfar, farmor och farfar). Skruttiga mormorn. För ett år sedan var hon med oss och tände ljus.

Visste ni förresten att de har rosa julgranar på Rusta!? Gissa vilken arbetsplats som kommer att fira en rosa jul!?


Kommentarer
Postat av: Blingbling

Skönt, där är du ju. Jag har saknat min pinkblogger. Vad skönt att höra att du har vänner omkring dig när du har det som tuffast. Jag hoppas också att du får den hjälp du behöver för att komma tillbaka. kramar

Postat av: Lennart

Titta, Drogen skriver igen! Rosa granar? Tror jag smäller av... Då jag var i Minnesota för ett år sen så drog mina amerikanska släktingar med mig till svenskstaden Lindstrom. Där var vi in i en butik med BARA julsaker! De har öppet alla dagar på året utom julafton. Och jag som inte firar jul. Men jag har i alla fall en tomte framme några dagar.

2007-11-03 @ 17:31:50
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Therrorese

Åh där är du ju igen! Va skönt! Jaghar saknat dig här! Rosa julgranar är ju ett måste i var mans hem :)
Det låter som du kämpar på och har bra människor omkring dig. Det glädjer mig att du hittar små glädjeämnen trots allt det jobbiga. Tänker på dig. Kram

2007-11-04 @ 13:03:33
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Beyonce

Det låter som att ni hade en riktigt mysig middag där. Kramar till dig!!

2007-11-04 @ 23:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback