Vi är överlevare

Man är aldrig beredd på de olika vändningarna som livet tar, och tänk sånna överlevare vi är, vi människor.
Mitt liv har ännu en gång kommit till en ny punkt. Något jag trodde skulle ta knäcken på mig.
Det är dax att lämna sambolivet, sex- och samlevnadsbalkongen och trava vidare, ensam, tillsammans med vovvarna.
Jag har kännt på mig att det skulle komma, så jag var på något konstigt vis väldigt förberedd. Och jag har tänkt tanken så många gånger själv förut, men aldrig förmått mig att ta steget. Steget till ett alldeles eget krypin.
Nu är tiden inne och jag letar hetsigt efter en lägenhet. Kruxet är att allt är så sablans dyrt. Vem vill köpa en etta på 40 kvadrat för 500.000 -i den här stan!? Jag vill ha en tvåa på 55 kvadrat för 250.000....
Den dagen, den sorgen som man så klokt säger.
Jag känner mig ganska tillfreds just nu.
Snacka om bergochdalbane-mående.

Det var dåligt med namnförslag måste jag säga....


Kommentarer
Postat av: josefin h

som sagt.

köp en lägenhet åt mig här ist om du tycker att det priset tillfredställer dig mer. då kan vi börja snacka svettningar.

2007-12-01 @ 10:28:51
Postat av: Sara

Men du, i G är det helt kanon att hyra lägenhet. Eller har varit iaf. Prova med Ståhlqvist om du vill ha en mysig lya. Hoppas du hittar nåt!

2007-12-02 @ 00:27:59
Postat av: Therrorese

Glad att det känns bättre. Du och vovvarna kommer hitta nåt bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback