Tack regeringen!!!!

När man tror att man har saker och ting under kontroll. Då -får man en stor fet käftsmäll. Mitt i prick. Man vinglar bakåt och tappar till slut balansen. Pang. Rakt ner i avgrunden.

Tack regeringen. Jag lever gärna på inga pengar alls och bor i en pappkartong.

Jag har fan i mej inte gjort annat än kämpat de senaste åren av mitt liv. Jag har fightats med mig själv och mina demoner. Jag har ansträngt mig för att komma ut och träffa människor. Jag har gått till diverse hjärnskrynklare, grupper, behandlingar.
Jag har ta mig fan gjort allt som står i min makt, för att  bli bättre, må bättre och bli frisk.
Jag har slickat försäkringskassans och arbetsförmedlingens jävla röv. Jag har gjort allt de velat. Jag har gått på möten, jag har gråtit mig genom kurser, jag har kämpat och åter kämpat. Men ingen kan fan säga att jag inte har velat.
Mitt mål har hela tiden varit, att åter finna den gamla E, jobba heltid och vara som folk är mest.

På vägen har jag ordnat platser själv att arbetsträna på. Ställen som jag trott kunna tillföra mig något.
Jag har till och med fixat jobb.
Jag har lyckats vad inte många människor lyckas med. Gå från långtidssjukskrivning till fast anställning. Utan glapp.

Som tack för det, får jag halverad månadsinkomst de sista tre månaderna de här året.
En inkomst på ca 4000 spänn i månaden för arbetsträning på heltid. Dvs 10-19 måndag-fredag.
Hur lever man på den inkomsten?
Man lever inte alls.


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Hjärtat, vad säger man...De är inte kloka i den där regeringen. Har de gjort NÅGOT bra sedan de kom till makten? Alls? Överhuvudtaget? Jo just det, de tog bort FÖMÖGENHETSSKATTEN!!! Motsatta Robin Hood är vad de är allihop!

Postat av: Patrik

De kunde man ju räkna ut. Jag ryser fortfarande av rädsla när jag tänker på valnatten 06 då Reinfeldt höll segertalet. Och detta är bara början. Vi får hålla ut till 2010. Om vi lever så länge...

2007-10-07 @ 07:35:03
URL: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback