Jobb

Dagarna försvinner i ett nafs och jag hinner knappt öppna ögonen förrän jag har slutit dem igen.
Tiden går så fort.
Jag jobbar verkligen heltid nu. Det känns. Men det bästa av allt är att jag klarar av det. Jag bryter inte ihop när jag tänker på jobbet. Jag grinar inte när jag kommer dit. Tårkanalerna vidgas inte när jag sätter mig i soffan på kvällarna.
Jag mår bra av jobbet!!
Det är en fantastisk känsla. En känsla jag inte kännt på tre år.

Det gör ingenting att jag måste trampa hemifrån klockan nio och kommer hem klockan åtta. Det är helt okej, för mitt jobb är trivsamt, och det bästa av allt -det är mitt intresse!

Redan när klockan närmar sig fem på eftermiddagarna har min hjärna stämplat ut. Då orkar den inte längre vara på alerten och lära sig alla nya saker. Men som jag kämpar.
För jag vill. Jag vill lära mig.
Det är en fantastisk känsla. En känsla jag inte kännt på tre år.

Det är tal om anställning. Jag är så glad.
Jag förstår knappt att det är sant. Men jag hoppas. Jag kämpar och framför allt -JAG VILL!

Kommentarer
Postat av: Pudding

Jag blir sjukt glad när jag läser detta. Det menar jag från botten av mitt hjärta. Rid på vågen!

2007-09-05 @ 09:20:49
Postat av: Sara

Grattis! Vad härligt att känna fast mark under fötterna. Passa på att njuta

2007-09-05 @ 10:53:48
Postat av: LillaNisse

Visst är det kul att jobba?
Kram

2007-09-05 @ 12:21:12
Postat av: Therrorese

Jag blir oxå galet glad när jag läser detta! Du är lyckligt lottad som kan jobba med ditt intresse och som gillar ditt jobb. Det är inte många jag känner som verkligen tycker om det de sysslar med dagarna i ända....Njut hjärtat! Njut!

Postat av: Beyonce

Härligt vännen!! Är så glad för din skull, hopp och vilja är så bra.

2007-09-05 @ 18:02:14
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Magnus

Skön känsla. Håll fast vid den tills knogarna vitnar.

2007-09-05 @ 20:27:32
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: kerstin

HÄRLIGT att höra emelie!!! Är sjukt glad för din skull. puss.

2007-09-05 @ 21:45:28
Postat av: Märtha

Stopp!!! Vad menar du med snäppet före??????????????????? Vad vad vad??

2007-09-06 @ 07:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback