Partyprinsessan och raggardrogen

Jag har surfat in på bloggen då och då den senate tiden men har varje gång, i mitt stilla sinne, tänkt att mitt senaste inlägg beskriver min situation i det stora hela.
Visserligen har jag haft mkt att berätta men aldrig tagit mig tid.

I helgen var jag och mina barndomskompisar ute och gjorde staden osäker. Det var länge sedan jag var ut och hade kul. Så där riktigt kul som man bara kan ha om man känner sig till freds med sig själv.
Det kändes bra. Träffade -my-type-of-guy- också och dansade med honom hela kvällen. Varken mer (..) varken mindre. En fulländad utekväll med andra ord.
På söndagen skickades ett mms till Grekland och Aten. Fan. Eller inte fan.
Fan.

Jag jobbar fortfarande heltid och har så gjort en hel månad nu. Jag är så glad att det fortfarande fungerar.
En fråga jag ofta ställer mig är om jag har fått mitt riktiga liv tillbaka. Ett liv där man kan jobba och försörja sig själv. Senaste veckan har jag dock varit sjukt trött. Idag somnade jag till och med på lunchen, sittandes vid matbordet. Jag försöker intala mig att det är normalt. Åtminstone i inte konstigt. Herregud -jag har ju inte jobbat heltid på 4 år.

Robbotjobbet på fabriken fortgår. Jag vet dock inte hur länge jag blir kvar. Det vet man aldrig. Fick ett annat jobberbjudande igår men ringde och tackade nej idag. Sämre betalt och tio mils resa tur och retur. Inte så lockande. Nu har jag ju blvit bortskämd med 10 minuters cykeltur på morgonkvisten...
Idag kom det en ny kille som skulle jobba med oss den här veckan för att vi är kort om folk. 
Intressant. Det ska undersökas på närmare håll tyckte jag. Tänkt och gjort.
ENORM besvikelse. Jag tror aldrig jag har blivit så besviken på ett tilltänkt offer förut.

-Han trodde att jag var 18 år
Jag övervägde för en sekund att ta det som en komplimang. Det är ju alltid schysst att se ung ut. Men njaaa....
-Han hade gjort "allt" i sitt liv..
Jag blev för ett ögonblick imponerad över "alltet" och tänkte att jag kanske kunde ha överseende med hans åldersmiss, på dryga sex år.
Men nej. Den biffen var inte så saftig som man kunnat tro.
Att jobba som bartenderchef och resa genom USA. Det var hans "allt".... och kunde tänka sig 10-20 år till på fabriken.
Himlade överdrivet med ögonen över hans framtidplaner. Hallå. Roligare MÅSTE man kunna ha!
-Hans rekommendationer för de under 30: Res och jobba minst en säsong.
Okej. Det där med resa kan jag köpa. Dock vill jag se andra ställen än han varit på, men smaken är ju delad.
Att jobba sänsong är inget som lockar mig. Kändes lite som att jag testade det som det går ut på, när jag jobbade i England. Har jag fel om jag anser att säsongsjobb handlar om att försörja sitt supande och knullande på en semesterort!?
-Han pratade oavbrutet i 2 timmar.
När han var klar över sitt dravel om resande berättade jag vad jag tyckte var värt att se i världen och vad jag rest.
-Han pratade om hundar men hade noll koll.
Skönt att vila öronen på "eftermiddagsfikan" efter det där arbetspasset. Minst sagt.

Nu väntar kvällspromenad och sedan hägrar sängen. Det är tidiga mornar på fabriken....


Kommentarer
Postat av: Beyonce

Han verkar ju inte vara något att hänga i granen direkt...

Postat av: Lennart

Hans "allt" innehöll inte mycket direkt.

2008-08-17 @ 11:42:32
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: egoflow

Ha ha ha ha! Var det därför du ville veta... Det kunde du väl ha kläckt ur dig!? Inte ska jag väl behöva besöka bloggen för en rolig liten historia?



Jag tror vi ses till helgen föresten!

2008-08-17 @ 19:44:29
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fy fan vad han verkade dryg. Bättre än så kan vi underbara E!

2008-08-23 @ 11:31:24
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback