Det här med tv-avgift

Att något som är så enkelt ska vara så komplicerat!!
Jag pratar om att avanmäla tv-innehav.
J och jag flyttar som bekant till olika hem, inom en snar framtid och jag kommer, till att börja med, inte att ha någon tv. Jag är ju inte särskilt förtjust i tv-tittande och har därmed tänkt att jag skulle få en himla massa vettiga saker gjorda på kvällarna, om tvn inte finns med i bilden.
Í god tid, ska man vara ute -det är mitt motto. Så jag ringde till Radiotjänst i januari första gången (för att slippa betala räkningen till och med maj). Men nix! Man kan inte göra detta i förhand. Allt måste skötas från mitt nya hem, i efterhand, har jag fått besked om. (En kvinna sa dessutom att jag måste skriva över abonnemanget på J för att få avsluta det).
Sedan dess har jag ringt otaliga gånger. Samma svar varje gång.
Envis som jag är så försökte jag idag igen.
Man måste väl kunna avsluta den här skiten i förtid!!!!
Idag var det inga problem. Den här telefonisten fixade allt med ett knapptryck.
Det är väldigt konstigt att det de andra tyckte att det var så komplicerat -ja, helt omöjligt till och med!
Hur kommer det sig?
Jag gillar inte Radiotjänst.
Bedrövligt dyra räkningar och särskilt mycket sevärt -det får man inte för pengarna!


image187

Kommentarer
Postat av: F

haha vilken service!! bedrövligt.

Postat av: Sara

Nej, och det funkar inte att när man ringer och säger upp sitt TV-innehav och säger att hushållet man flyttar till redan betalar avgiften. Trots att jag uppgav adress, namn och personnummer på oss båda för att försäkra mig om att inte bli uppringd så fort jag satt foten innanför dörren. Ring! -Jag ser att du inte har hunnit anmäla TV-innehav. -Suck

2008-02-21 @ 20:42:41
Postat av: Beyonce

När jag skulle avanmäla mitt tv innehav var det telefonkö, jag var nr 48, och enda möjligheten var att ringa, man kan inte avanmäla på annat sätt. Men jag väntade, och lyckades tillslut...

2008-02-22 @ 10:53:34
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: kp

Jag vet jag skulle avanmäla en gång på fejk för att spara pengar. 1) det gick inte att avanmäla i förtid precis som du skrev. 2) andra gången drog jag en ny vals, sen visade det det sig att de hade registrerat allt som sades gången innan. Freaky. Plus att de var tvungna att ha pappas personnummer för att registrera tvn på honom. det är ju sjukt att dom ska ha koll på varenda tv-apparat i hela sverige. Jag svarar aldrig om dom ringer från norrland. :-) Simma lungt baby. Puss!

2008-02-22 @ 17:13:43
Postat av: Patrik

Ja, det har fan blivit en klassfråga att ha tv. ;)

2008-02-23 @ 01:01:01
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Therrorese

De är galna där. Punkt.

2008-02-25 @ 10:18:22
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja avskaffa skiten! Nu måsteman ju ändå alltid betala för att ens kunna SE tv... Boxar o skit

2008-03-02 @ 22:09:27
Postat av: Axel Berg

Stackare.
Men vem är J?
Åh, jag tror jag varit borta för länge.

2008-03-06 @ 23:08:39
URL: http://manligbetraktelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback