En vek, feg tönt

Det är många tankar som cirkulerar i mitt huvud just nu.
Intresserad, inte intresserad?
Desperat? Kärlekskrank? Uppmärksamhetsabstinens? Sexuellt frustrerad?
Ehh? Jag vet inte. Ja, ja, ja, ja!

Jag skäms faktiskt över mina tankar. Hur jag resonerar kring det här. Det tillhör inte vanligheterna. Jag står alltid för mina känslor och åsikter och skiter i vad andra tycker och tänker, men vad nu?
Jag är så irriterad på mig själv för att jag över huvudtaget ger dessa störda tankar näring. För det är störda tankar. När man sätter sin egen vilja i andra hand, på grund av vad andra kanske, eventuellt tycker.
Det är dårskap av högsta kaliber!! Jag sysslar inte med sånt.
Inte i vanliga fall.
Nu gör jag det.
Vad hände? Hur blev det så?
Halva jag vill trotsa idiotin, medan andra halvan, vill trippa runt på tå och vara så där vek, feg och töntig. Den trotsiga sidan vill bevisa att jag fullkomligt skiter i omvärldens åsikter, medan den dåraktiga sidan insisterar på att  andras tyck och tänk, faktiskt är värt mer än mitt.

Jag har aldrig gjort det förut, jag vill aldrig göra det igen.
De säger så klokt, att en gång är ingen gång, låt mig då gå min egen väg och slippa vanvettet.

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Ibland är det nog bra att vara lite självisk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback