Kärt barn har många namn

Jag har så många smeknamn att jag knappt håller reda på dem själv. Det beror säkert på att jag hittar på smeknamn till alla andra runt omkring mig. Jag lever i en smeknamnsvärld.
Namn som Mr Green, Wolverine, J osv används inte bara här på bloggen utan även i vardagen.
Just smeknmanet J förvirrar många i min bekanskapskrets, eftersom så många har ett namn som börjar på J. Det slutar ofta med att två, tre personer svara JA! i kör. Här på bloggen finns bara en J, min samboende stöttepelare i svårigheternas vardag.

Mina smeknamnsfavoriter är helt klart Drogen och Pärlan.
Anledningen till att dessa benämningar faller mig i smaken, vet jag faktiskt inte. En teori skulle ju kunna vara att det är personer som jag tycker väldigt mycket om, som har tillägnat dessa namn till mig.

KP, min kära vän dietisten, började kalla mig för Drogen för en hel hög med år sedan. Hon flyttade från hemstaden Gävle för att söka lyckan i studentstaden.
Under dietistens första tid på annan ort var jag stöttepelare nummer ett. Hon mådde dåligt och ville ge upp, medan jag tyckte att hon skulle kämpa på liiiiiite till. Vi spenderade timtal i telefonen och jag tömde mitt förråd på positiva glosor. 
En dag sa hon till mig i telefonen: "E, du är precis som en drog. När man en image142gång har fått smaken av dig på tungan, vill man bara ha mer. Du är beroendeframkallande"

Namnet Pärlan har inte direkt någon historia. Jag kan egentligen inte identifiera mig med en pärla heller. Jag är ju inte direkt vacker.
Kanske tycker jag om det, för att jag har en önskan, att någon gång i framtiden se ut som en pärla...

Har ni några smeknamn?

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Nej, tråkigt nog.

Postat av: Magnus

Jorå, Sutten, Lajos är väl några av de mest suspekta. Apropå pärlor, du vet väl hur en pärla bildas? Ett sandkorn tar sig in och irriterar musslan, så att den slår pärlemor runt kornet. Så ur något irriterande kan det skapas något vackert. Nu menar inte jag att du är irriterande =)

2007-08-10 @ 11:25:22
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Blingbling

Ja, bloggtorka har släppt. Du är på G egen. Vad kul att få höra historien bakom Drogen =) Och en diamant, det är du visst det. Själv kallas jag för:
- Lapanna (Anna heter jag ju och är från norrland)
- Suzie the nurse (mitt alterego på krogen)
- Nyströmskan

2007-08-10 @ 12:22:41
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Anonym

E, du är otroligt vacker! tro inget annat!
även om man själv kanske inte alltid känner sig vacker på ytan så kan faktiskt andra tycka det. har vissa dagar när jag inte ens vill gå utanför dörren, när jag känner mig ful, fet och inte har något fint att ha på mig, men så sa en kompis att jag alltid är så fin och färgglad och att hon är avis på det.... så som jag tycker att du är vacker och har snygga kläder och du är alltid glad och trevlig.
ville bara säga det!

2007-08-10 @ 14:07:00
Postat av: KP!!!!

Hahaha var det så? Jag har en helt annan version: Att det var innan jag skulle flytta till Uppsala, på hösten då, och jag hade väl separationsångest osv och jag låg på sängen i mitt flickrum och vi pratade i telefon länge länge tillslut fanns det liksom inget mer att säga men det GICK inte att lägga på liksom, det gick på tomgång men jag kunde liksom inte lägga av, som med en drog... Eller?? Stor fredagskram på dig hörru! Hoppas vi ses snart.

2007-08-10 @ 18:44:51
Postat av: Therrorese

Pärlan är bra! Det blir jag oxå kallad på msn av en av mina bloggisar :)
Annars har jag: Kärleksmuskeln, Therrorese (så klart) Tesa, Tess.

2007-08-10 @ 23:56:40
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback