Självmord

Jag är arg på Döden, han tar mina vänner med sig någon annanstans. Mitt hjärta är krossat -ännu en gång.
Jag träffade henne för några veckor sedan. Hon va så glad. Det gick bra i skolan och hennes fosterhemsplacerade barn skulle få flytta hem. Hon hade äntligen lämnat sin kille, som klådde henne gul och blå, i tid och otid.
Som den kvinnan kämpat! Från sitt första andetag på jorden, till det sista.
Mina tårar forsar ner för kinderna och droppar ihärdigt ner på mitt bröst. Den rosa klänningen blir våt.
Jag undrar stilla om jag kunnat göra något för att förhindra det som hände.
Med en gång sätter Ångesten igång och kastar skit på mig. Jag borde ha ringt. Jag borde ha skrivit till henne på msn. Jag borde ha sett till att vi träffats och fikat.
Jag borde...
Jag kunde ha gjort allt det där. Kanske hade det gjort skillnad. Kanske inte. Om jag hade ringt henne samma dag hon tog beslutet, kanske utgången blivit en annan.
Nu gjorde jag inte det.
Då blev det så här.


Kommentarer
Postat av: Magnus

För att ta sitt eget liv tror jag att man tror djupt på att världen skulle bli bättre utan mig. När en människa känner så och fattar beslutet, så tror jag inte att det spelar någon roll vad någon säger eller gör. Tyvärr. Det värsta med ett självmord är, förutom det uppenbara, att de som lämnas kvar inte får svar på alla sina "om". Du ha ingen som helst skuld i detta. Ta inte på dig den ryggsäcken. Låt den stå.

Postat av: Beyonce

Vännen, du får inte ta på dig skulden för detta, det tror jag inte att din vän hade velat. Klart att du är ledsen, det får du vara, men snälla känn ingen skuld. Massor av kramar!

2007-08-14 @ 18:55:42
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Märtha

Men vännen..fan vad livet är orättvist ibland..

2007-08-14 @ 19:36:14
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: LillaNisse

Ibland känns det som om livet är orättvist, ser nu att Märtha skrivit det, men va faan, det är ju sant...
Ibland kanske allt känns nattsvart och man inte vill leva, om det då finns nån som bryr sig så kanske det kan påverka denna person, men om man redan har bestämt sig så hjälper nog ingenting.
Hoppas att en stor KRAM kan trösta
KRAM

2007-08-14 @ 20:27:57
Postat av: Blingbling

Lyssna och ta till dig av tidigare kommentarer här. Du får absolut inte ta på dig skulden. Däremot får du vara hur ledsen du vill. Åh vad jag vill trösta dig. Lite svårt här, men jag skickar en kram.

2007-08-14 @ 20:59:24
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Zinnie

Instämmer med vad de andra skrivit, ta ingen skuld vännen.
Men ledsen blir man och får man bli.
KRAM

2007-08-14 @ 21:59:47
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: Annarki

kramar också...

2007-08-15 @ 00:19:50
URL: http://annad.blogg.se
Postat av: Sara

Det enda man kan dra lärdom av är att bli bättre på att höra av sig till sina vänner, mer än så tror jag inte man kan göra. Jag hoppas du tar det här på rätt sätt och inte som en anklagelse för det är det verkligen inte. Det jag vill säga är att istället för att, som man ibland har, ha dåligt samvete över att man inte ringt på länge faktiskt ser till att göra det. Tyvärr tror jag att man har väldigt liten möjlighet att påverka ett sånt här beslut, hur gärna man än vill tro att man kan det. Därför är det jätteviktigt att inte ge sig själv skulden i en situation som den här. Men förhoppningsvis kan mitt vänliga kort/SMS/telefonsamtal ge uppmuntran i en svår stund.

2007-08-15 @ 18:48:17
Postat av: Alla mina pojkar

Men du! Du får aldrig ge dig själv skulden. Det hade säkerligen hänt i vilket fall som helst. Har en person bestämt sig så finns det inget någon annan kan göra. Hoppas du orkar med det. Tänker på dig! KRAM!

2007-08-15 @ 19:39:12
URL: http://minajagochirene.blogg.se
Postat av: Patrik

KRAM. Jag kan inte föreställa mig hur det känns. Sköt om dig...

2007-08-16 @ 01:03:36
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Dr S

Nääää... vad ska jag säga? Ta inte på dig skulden.
Kraam!!

2007-08-20 @ 18:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback