Uppmärksamhetsabstinens

Min SO-lärare i högstadiet sa alltid "Jaha ja, välkommen till klagomuren, är det någon mer som har några klagomål. Jahaja" på sin finlandssvenska. Jag skulle behöva klagomuren nu.
Tårarna rullar strida strömmar ner för mina kinder. Jag kan knappt röra mina käkar. Det gör ont. I örat. IGEN.
Kände av det lite i morse men fick för mig att det var en ilsken finne i örat som försökte göra sig "hörd". Ignorerade smärtan. Som vanligt när jag verkligen har ont. Det ständiga resonemanget -det går säkert över snart.
Vid femtiden på eftermiddagen idag började det verkligen värka i örat. Gnällade lite till kollegorna och ringde så klart mamma. Mamma sa att jag borde ringa hälsocentralen men jag envisades med att det snart går över.
Nu sitter jag här och kan knappt röra mig för att jag har så ont. Ge mig 10 ml heminevrin så jag kan sova. NU!
Livet är så orättvist! Det var ju inte alls länge sedan jag hade ont i örat sist. Det var heller inte länge sedan jag käkade pennicillin pga öroninflammation. Fan Gud, vad har du emot mig!?

Jag trodde att beundraren, Honom, hade glömt mig nu. Jag har ju varit så sval. Svarat på hans meddelanden, javisst, men inte mer än så.
När han börjat tystna, får jag stora paniken och världens uppmärksamhetsabstinens. Hallå!!! Har du glömt mig? Gillade du inte mig? Hoho.
Det är bäst jag avfyrar ett meddelande. Bara för att påminna honom om att jag fortfarande existerar. Han svarar. Och visst minns han mig.
Samma sak igen. Han är på. Jag är sval.

Jag säger att jag snart hoppar i ån om jag inte slipper öronvärken snart.
Han säger att jag ska undvika stenarna.
Va, vill du träffa mig igen, undrar jag retsamt.
Det vill han, om han får.
Klart han får. Men hur menar han att vi ska träffas?
Vill han bli min kompis? Vill han knulla? Vill han något seriöst?
Vad vill jag?
Jag vill fortfarande bara ha någon som smeker min arm innan jag ska sova. Och kanske smeker min kind.
Eller vill jag något annat?

En sak vet jag i alla fall. JAG VILL INTE HA ONT I ÖRAT


Kommentarer
Postat av: alexandra

hihi man får tacka man får tacka ^^ :P tyckte de kortet på mig är så härligt... liksom jag mitt upp i dagen (helt crazy) :P hihi... vad händer annars hos dig då? :P

Postat av: Therrorese

Hjärtat.....det där låter inge vidare! Kom ihåg att jag håller i pinnen bak på cykeln. Snart kanske, kanske jag går stadigare oxå och då kan jag hålla ännu hårdare!

2007-08-13 @ 22:30:47
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Beyonce

Hoppas örat är bättre.

2007-08-14 @ 18:56:34
URL: http://bday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback