Bahamas

Vaknade het och klibbig i morse. Solen bländande mig när jag öppnade ögonen och sanden mellan tårna gjorde att jag trodde att jag befann mig på en schysst sandstrand på Bahamas. Törstig och loj, insåg jag snart att jag låg i min egen säng, här hemma på min gata i stan, tillsammans med två hundar.
Den där läckra charmknutten som jag önskat så innerligt att jag vaknat upp bredvid, var just det -en önskan.
Sanden i sängen var inte den här sametslena kritvita sanden från Bahamasstranden, det var gammalt äckligt grus från gatan som mingelmästarinnan släpat in.
Det ska bli skönt att lämna tillbaka Sputnik så Sikla kan sova i sin egen säng. Stänger jag ut dem i hallen nu, så skäller Sputte för varje litet ljud i trapphuset. Med andra ord inte en gnutta sömn om inte Sputte får sova i sängen.

Gårdagkvällen gick till ungefär som vanligt.
Jag och J satt på sex- och samlevnadsbalkongen, drack drinkar och snackade skit. Jag messade lite med grannen mitt över och lyckades övertala honom att ta med sig Guldfisken och komma hit. Vi kom inte iväg till krogen förrän efter midnatt någon gång. Rätt sent med andra ord. Här i Norrland stänger ju krogarna klockan två.

Mötte upp Jonas på stan. Den stackarn hade lyckats få 1500 spänn i böter för att han cyklat mot rött. Det finns ju massor av andra saker man kan sätta dit folk för en lördagkväll. Särskilt när stan är full av galna raggare som cruisar för glatta livet.
Men nej, då ska folk bötfällas för att de cyklar mot rött på övergångsstället.
Jag cyklar ju alltid mot rött. Det sjuka är att den övergången jag oftast cyklar mot rött är vid polishuset. Ska jag behöva bli laglydig nu och stanna? Jag vägrar betala femtonhundra för en sån fånig förbrytelse. Vägrar.

Sista dansen blev med (...vad ska vi kalla honom för då...) Ålands P:et. En karl vi träffade på Åland i somras. Jag har lyckats undvika honom i tio månader. Vi tränar till och med på samma gym. Men jag har lyckats hålla mig undan. Varför sumpa det nu liksom!? Jo, för att jag är så osmart.
Till råga på allt nämner jag såklart att jag sett honom ett flertal gånger på W. C. Jag är puckad.
Lyckades tappa bort honom någonstans mellan dansgolvet och garderoben, tack och lov.

Det som också är lite stört är att alla killar heter samma sak just nu.
J säger att det är praktiskt.
"Då behöver du inte ha så många namn i huvudet"
Jovisst.
Man kan med största sannolikhet anta att karln man träffar heter Peter eller Patrik.
Great.

Håkans söndagskrönika i tidningen garvade jag lika gott åt som vanligt. Han är fördjävla skön den killen. Jag önskar han kunde skriva en rad eller två till mig varje dag. Lite morgonläsning med en stor portion ironi. Ja tack!

Cyklade en sväng till Ica för att införskaffa något att fylla bakismagen med. På med nya solbrillorna. Jo det är sant! Jag har hittat ett par solbrillor som jag kan ha. Fantastiskt. Det har aldrig tidigare inträffat. Lycka.
På vägen doftade det hägg. Underbart. Våren är verkligen här nu.

Träffade Mr D i parken för en stund sedan. Najs att bara slå sig ner på gräsmattan, låta hundarna härja fritt och vifta med sina tår i vårluften.
Blev överfallen av ett gäng med småflickor som prompt skulle klappa, hålla, kela, prata och gulla med Sputte. Jag fick spunk. Jag har inget emot kids, men när sju stycken ska stå uppe på en, börjar jag tröttna. Sputte också.

Jag ska köpa ett hopprep i veckan. Det var en liten söt tjej som var ute med sin mamma på gården och hoppade i veckan. Jag blev toksugen och hade bergis frågat om jag fått vara med, om det inte var så att jag hade haft bråttom till jobbet. Hoppa hopprep är ju görkul!!

J ligger till sängs fortfarande. Stackarn.

Jag tror jag ska bunkra upp med några liter vatten och sätta mig till rätta i soffan.
Hockeykväll.

Kommentarer
Postat av: kerstin

Hej emelie! Det låter som du lever värsta glidarlivet. Härligt! Jag har det inte så dåligt jag heller, men det är rätt extremt mitt liv just nu och prestationsångesten växer sig högre och högre för var dag som går. Vi får höras snart nån gång. Puss och kram!

2007-05-06 @ 19:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback