Pimp a bedroom

I går hade vi tacokväll här på min gata i stan. Det var trevligt efter en lång dag på Ikea.
På kvällen hade jag feber så jag somnade tidigt.
Vaknade tidigt också. Klockan sex. Måsarna skränade och regnet slog mot fönsterbläcket.
Gick upp en sväng och hämtade lite sängsällskap i form av tre hundar och lade mig sedan för att åter falla i dvala.

Min tremänning och jag beslutade oss för att vara lite kreativa och pimpa Js sovrum.
Jag ÄLSKAR att fixa.
Åkte ner på stan och köpte lite tyg. Lånade symaskinen hos morsan och fixade en skiva att ha som stomme.
Här skulle byggas sänggavel.

image47


Ni ser ju själva hur läskigt det ser ut med de där gamla fettfläckarna från de som bodde här innan oss.

Jag har fixat och sytt och grejat hela dan idag. Hade nog egentligen velat haft ett finger med i spelet vid borrning och sånt också, så det hade blivit rakt och rätt, men okej då. Jag fick väl lov att släppa lite kontroll till tremänningen. Det borde jag ju inte ha gjort.
Det blev inte som jag tänkt mig. Slagborren la av mitt i arbetspasset också och tremänningen fick ringa sin kompis Bygg-micke.

"E, honom får du INTE ligga med"

Ursäkta mig!? Jag ligger faktiskt inte med allt som rör sig.
Blev irriterad. Tremänningen försökte förklara sig med att "karlar är som dom är". Att det var Bygg-micke som var kåt på allt och alla. Jag blev i alla fall sur, hur tremänningen än menade.

Resultatet av vårt ihärdiga arbetande blev i alla fall KANON!
Summerar denna dag som en utomordentligt bra dag. Vad är väl bättre än att göra saker man tycker om, till någon man tycker om...
 

image48

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Tjyyyysigt! Värsta hemmasnickrarna ju! Roomservice; Surfa och drunkna!

Postat av: Beyonce

Supernice!!

2007-05-18 @ 20:23:59
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Märtha

Wohaaa snyggt!!!!!!!

2007-05-18 @ 22:05:23
URL: http://biancas.blogg.se
Postat av: E

Tack brudar!! Ni är mig och min blogg trogna=)

2007-05-18 @ 23:22:30
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Therrorese

E, självklart! Din blogg och du är toppen! :)

2007-05-19 @ 00:45:11
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Kerstin

Heeej! Fan vad du är fixig av dig! jag behöver också en sänggavel... :-) Vi lär höras snart hörru. Puss!

2007-05-19 @ 11:25:37
Postat av: josefin

naaaaaw ducktig kicka

2007-05-20 @ 18:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback