Karlar och problem

Han har sabbat sitt liv. Igen.
Peppning ala E.
Och jag involverar mig.
Som vanligt.
Men vi är vänner. Vänner ska man hjälpa.
Problemet är bara att när han "går under isen" nästa gång, släpper han aldrig min hand.
Därför får han inte hålla den.
Jag är fan rädd. Jag är livrädd för att han ska sylta in mig i sin skit så att jag aldrig kommer upp igen.
Det skulle kunna hända. Det FÅR inte hända.

Jag fryser.
Ikväll hade jag power yogapremiär efter sommaruppehåll och diverse sjukdomar. Så välbehövligt för min arma kropp. Gjorde slag i saken och beställde en ny yogamatta, höstterminen till ära.


Nu har jag skrivit - raderat - skrivit -raderat.
Jag kan inte formulera orden till meningar.

Jag önskar att någon kunde ligga bredvid mig i natt. Någon jag kunde prata med.
Om livet. Om döden. Om kärlek. Om hat.
Min önskan kommer delvis att slå in.
Jag kommer att få sällskap i sängen.
Men mina funderingar kommer att eka mellan fyra väggar. För hundar kan inte prata.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hellre än hund än ingen alls...:(

Postat av: Pudding

Även om det inte är till någon hjälp, så äger du min favoritblogg för tillfället. Det spelar ingen roll om orden inte blir meningar. Det lyser igenom ändå. KRAM.

2007-09-07 @ 06:15:01
Postat av: Therrorese

Meningar är överskattat. Det är ord som räknas.

2007-09-07 @ 08:37:40
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Sara

Hundar är i alla fall superbra på att lyssna...

2007-09-07 @ 08:54:22
Postat av: E

Magnus: Ja, det är ju så sant som det är sagt. Du kan få låna pudeln av mig om det känns ensamt ibland.
-
Pudding: Det är till hjälp! Tack Patrik!
-
Therror: Men jag gillar ju meningar. Meningar som innehåller talande ord.
-
Sara: Ja, det är dom. Särskilt pudlar =)

2007-09-07 @ 09:03:53
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Beyonce

Det är klart att man ska hjälpa sina vänner, men inte om man inte kan hjälpa sig själv. Kram

2007-09-07 @ 14:38:43
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: josefin

du får komma o sova hos mig nån jävla gång jag har liksom bott här 11 månader och hur många besök har jag fått av dig????!?!?!???????????? vs. hur många besök du fått av mig? säkert 50..

2007-09-07 @ 17:32:17
Postat av: E

B: Jag tror alltid att jag klarar båda delarna.
-
jossi: Jag e dålig att hälsa på, I know. Jag antar att jag får skärpa mig =)

2007-09-08 @ 09:00:27
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Blingbling

Vad skönt det låter med yoga. pyssla om dig själv ordentligt. Sedan när du känner dig stark. Ja då kanske du kan hjälpa din vän. Men jag säger inte att det är din uppgift och ditt ansvar. Han måste göra grovjobbet själv. Dvs ta sig själv upp eller ur saker när han hamnat snett.fast jag vet ju inte vad det rör sig om förstås.

2007-09-08 @ 10:19:23
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: E

Bling: Egentligen måste han göra allt jobb själv. Det handlar om droger och kriminalitet.
Jag kan bara lyssna. Men det är inte säkert att jag ens orkar det...

2007-09-08 @ 14:56:29
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback